خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری یادآور شد:

ضرورت حضور تیم مشاوران کارگری در مذاکرات مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۵۷

یک فعال صنفی کارگری گفت: اعضای کارگری شورای عالی کار برای مذاکره در مورد موضوع حیاتی مانند افزایش دستمزدهای سال 95 به همراهی اعضای مشاور خود نیاز دارد.

«محمد رضا فرزعلیان» با بیان این مطلب به ایلنا، گفت: در شرایطی که اعضای گروه کارگری شورای عالی کار برای چانه زنی در مورد دستمزدها به حضور مشاوران خود نیازمند است، دولت نمی‌تواند از میان تشکل‌های کارگری برای خود مشاور انتخاب کند.

از قرار معلوم پس از آنکه اعضای کارگری کارگروه مزد سال 95 توسط وزارت کار از حضور در جلسه روز سه شنبه تعیین مزد شورای عالی کار منع شدند، از سوی معاونت تنظیم روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه و رفاه اجتماعی برای دو عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری و مجمع عالی نمایندگان کارگر حکم مشاوره صادر شده است. 

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان تهران با بیان اینکه گروه کارگری خواستار آن است که تمامی افرادی است که به صورت موثر در تعیین سبد معیشت شرکت داشته‌اند در جلسه تعیین مزد شورای عالی کار شرکت کنند، افزود: واقعیت این است که تا این لحظه کارفرمایان دولتی و خصوصی نتوانسته‌اند در محاسبات انجام شده توجیه منطقی ارائه کنند و همین بیانگر مفید بودن حضور این افراد در جلسات کارگروه مزد است.

وی در عین حال با اشاره به مناظره تلویزیونی که شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی صورت گرفت، گفت: کارفرمایان اصرار دارند که دستمزد امسال باید متناسب با نرخ تورم باشد اما از سوی مقابل کارفرمایان به نام تحقق برنامه افق چشم انداز قصد انکار حقوق کارگران  را دارند.

این مقام صنفی کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران در سال‌های جنگ افزایش پیدا نکرد و پس از آن هم به بهانه بازسازی کشور شاهد افزایش دستمزدها نبودیم، افزود: گویا کارفرمایان اصرار دارند که حق کارگر را فدای منافع خود کنند و به هر قیمتی شده مانع از افزایش دستمزدها شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارفرما نمی‌تواند به بهانه افت تولید حق کارگر را پرداخت نکند، تصریح کرد: فعلا بهانه کارفرمایان برای پایین نگه داشتن سطح دستمزدها بحران قیمت تمام شده است در حالی که کارگر فقط 8 درصدی از سهم هزینه‌های کارفرما را در بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌دهد و باقی هزینه‌ها برای انرژی و ارزش افزوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز