خبرگزاری کار ایران

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری:

شرکای اجتماعی به اتحاد کارگران احترام بگذارند

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۳۴

یک فعال صنفی کارگری گفت: حذف اعضای موثر گروه کارگری از جلسات مزدی هم باعث تضعیف قدت چانه زنی کارگران می‌شود و هم به کاهش محبوبیت وزیر کار در نزد جامعه کارگری منجر خواهد شد.

«غلامرضا توکلی» مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا، گفت: در سال‌های گذشته در جلسات تعیین دستمزد کارگران نمایندگانی از همه تشکل‌های صنفی کارگری به عنوان مشاور حضور داشتند که امسال بنا به علل نامعلومی حذف و در نهایت تعدادی از آنها به عنوان مشاور دولت به جلسات تعیین مزد دعوت شدند.

 توکلی با تاکید بر این امر که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باید باهوشمندی و نکته سنجی خود نسبت به این عمل بی‌منطق واکنشی مناسب نشان دهد، گفت: این تغییر رویه هم به تضعیف قدرت چانه زنی کارگران و هم به کاهش محبوبیت وزیر کار بین کارگران منجر می‌شود.

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری افزود: در شرایطی که سه تشکا عالی کارگری شوراهای اسلامی کار کشور، مجمع عالی نمایندگان کارگران و انجمن‌های صنفی کارگری به این نتیجه رسیده‌اند که در خصوص مسئله مهمی مانند مزد کارگران باید بایکدیگر متحد شوند، رفتار متولیان دولتی شورای عالی کار احساس را القا می کند که انگار ائتلاف کارفرمایان دولتی و خصوصی نمی‌تواند اتحاد بخش کارگری را تحمل کند.

وی افزود: درست است که طبق قانون شوراهای اسلامی کار مسئولیت معرفی اعضای شورای عالی کار را برعهده دارد اما اکنون خود نهادهای صنفی کارگری به این نتیجه رسیده‌اند که برای تعیین مزد باید به جای انحصار طلبی بایکدیگر متحد شوند و طبیعی است که از شرکای اجتماعی این توقع می‌رود که به تصمیم نهادهای صنفی کارگری احترام بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز