خبرگزاری کار ایران

خودکشی کارگر بخش خدمات فروشگاه رفاه

یکی از کارگران بیکار شده بخش خدمات فروشگاه رفاه شهرری؛ صبح امروز (21 بهمن ماه) در انبار این فروشگاه اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگر که در فروشگاه رفاه شهر ری مشغول به‌کار بود؛ صبح امروز حوالی ساعت ۹ در انبار این فروشگاه اقدام به خودکشی نافرجام کرد.

 در این زمینه یکی از همکاران وی به ایلنا گفت: صبح امروز  یکی دیگر از همکاران واحد انبار که برای سرکشی وارد انبار شده بود؛ متوجه اقدام به خودکشی «ر. ش» می‌شود و اینکه این شخص با کمربند؛ خود را از قفسه‌های انبار به دار آویخته است.

به گفته این کارگر، آقای «ش» که حدود ۲۹ سال سن دارد؛ با داشتن هفت سال سابقه در فروشگاه‌های رفاه به علت تمدید نشدن قرارداد کارش اقدام به خودکشی کرده است و هم اکنون در بیمارستان هفت تیر واقع در خیابان شهید رجایی تحت مراقبت پزشکی است.

وی با اشاره به فشار روانی ناشی از بیکاری و مشکلات خانوادگی که بر این کارگر وارد آمده؛ می‌گوید: همسر آقای "ش" باردار بوده و طی روزهای آینده (حداکثر تا ده روز) فرزندش به دنیا می‌آید.

همکاران این کارگر در فروشگاه شهر ری گفتند: حدود دو ماه پیش کارفرما به همه کارگران شاغل در فروشگاه رفاه گفته است به دلیل عدم نیاز با تعدادی از کارگران در سال آینده تمدید قرارداد نخواهد شد.

به ادعای این کارگران پیش از این (حدود یک ماه قبل) بعداز اعلام تمدید نشدن قراردادهای کارگران در سال آینده (۹۵) یکی دیگر از کارگران به دلیل مشکلات ناشی از بیکاری دچار عارضه روحی شده و مدت یکماه است که در یکی از بیمارستانهای روانی بستری شده است.

به گفته آنان؛ اقدام به خودکشی همکارشان درحالی انجام شد که مدیریت فروشگاه صبح امروز با همه کارگران برای سال آینده قرارداد جدید بسته اما با تمدید قرارداد آقای «ش» و هفت نفر دیگر از همکاران وی موافقت نکرده است.

کد خبر : ۳۴۵۹۳۴