خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا:

امیدواریم برجام به پایان تعدیل ها بیانجامد

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۵۶۳

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا از دولت خواست که پس از لغو تحریم‌ها با اختصاص بودجه بیشتر به بخش عمرانی بازارکاشی و سرامیک را رونق ببخشد و از تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران جلوگیری کند.

«عزیزه شریفی»، نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا در خصوص رفع تحریم‌ها و تاثیر آن بر جلوگیری از تعدیل نیروهای کار در گفتگو با ایلنا گفت: اگر دولت بعد از لغو تحریم‌ها برای عمران بودجه اختصاص دهد، جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد و موافقت بی‌مورد برای احداث کارخانه‌های جدید که بازاری برای تولیداتشان ندارد ندهد، رکود از بین می‌ررود و اشتغال ایجاد می‌شود.

شریفی افزود: از سوی دیگر لغو تحریم‌ها موجب افزایش ساخت و ساز و بالطبع رونق صادرات می‌شود و در نتیجه هر چه این صنعت رونق بیشتری بیابد، امنیت شغلی کارگران بیشتر تضمین می‌شود.

شریفی در خصوص کاهش تولید و رکود حاکم بر بازار که موجب تعدیل کارگران کاشی و سرامیک ایرانا شده، گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد خط تولید کارخانه تعطیل شده است.

 وی ادامه داد: کلیه خطوط کارخانه یک ماه تعطیل بود و سایر خطوط با ۵۰ و یا ۳۰ درصد از ظرفیت کار می‌کنند. همچنین بیش از ۸۰ نفر از پرسنل قراردادی تعدیل شده‌اند.

شریفی با بیان اینکه دولت در شرایط فعلی برای جلوگیری از تعدیل کارگران، اعتباراتی را به صنایع کاشی و سرامیک تزریق کند، گفت: در حال حاضرو در شرایط پس از برجام، باید هرچه سریع‌تر بندهای ضد کارگری لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه از دستور کار دولت و مجلس خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز