خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای تامین شهرستان دورود مقررشد:

آزادی کارگران بازداشتی سیمان دورود با قرار وثیقه

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۱۰۹

در جلسه شورای تامین امروز صبح در محل فرمانداری شهرستان دورود مقرر شد که کارگران بازداشتی با قرار وثیقه آزاد شوند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز جلسه شورای تامین کار شهرستان دورود با حضور فرماندار، رئیس کار شهرستان و نماینده کارفرما، در محل فرمانداری جهت رسیدگی به مطالبات صنفی کارگران سیمان دورود برگزار شد.

 

آن طور که کارگران سیمان دورود در جریان اخبار این جلسه شورای تامین بوده‌اند، این جلسه  تا حوالی عصر امروز ادامه داشته و در نهایت با توافق در مورد تعیین قرار وثیقه برای آزادی کارگران بازداشت شده خاتمه یافته است.

این در حالی است که در نماز جمعه هفته گذشته (روز جمعه بیست و پنجم دی‌ماه) حجت الاسلام رضا حقیان امام جمعه شهرستان دورود در خطبه‌های خود با اشاره به حضور کارگران سیمان دورود و مسئولان شهری در جمع نمازگزاران جمعه گفته است: درخواست من این است که مسئولان در این مساله بر اساس عدالت و قانون رفتار کنند.

همچنین رحمت الـله‌پور موسی دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز با ابراز تاسف از ماجرای بازداشت کارگران معترض سیمان دورود به ایلنا گفت: در میان کارگران بازداشت شده سیمان دورود نام مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان و اعضای شوراهای اسلامی کار کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه نیز به چشم می‌خورد و این مساله بسیار ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری تنها ابزار قدرت کارگران برای پیگیری مطالبات صنفی هستند که انتظار می‌رود شرکای اجتماعی کارگران این مسئله را درک کنند.

به گفته این فعال صنفی کارگری اما در عمل طی چند سال اخیر فشار برخی کارفرمایان در نقاط مختلف کشور بر نهاد‌های صنفی کارگری بیشتر شده چنانچه در موارد مختلف شاهد اخراج ودر ‌‌‌‌نهایت اقامه دعوای حقوقی قضایی علیه تعدادی از فعالان صنفی کارگری بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز