خبرگزاری کار ایران

مراکز کاریابی الکترونیکی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۴۰۷

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الکترونیک‌شدن مراکز کاریابی در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه «محمد اکبرنیا» با اعلام این خبر اظهار کرد: اگر آموزش‌های لازم برای کاریابی‌ها صورت بگیرد در بسیاری از موارد کاریابی‌ها می‌توانند کارجویان را به سمت کارآفرینی، خود اشتغالی و تاسیس تعاونی سوق دهند.

وی افزود: در سطح استان خراسان خوشبختانه تشکیلات صنفی و کانون کاریابی‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند که طبق آمار با وجود رکود نسبی در بازار، توانسته‌اند عملکرد بهتری نسبت به سال‌های قبل بروز دهند؛ امروزه هدف این است که با جذب سرمایه گذاری بیشتر در کشور و استفاده از بقیه ظرفیت‌های بخش تولیدی بتوان بنگاه‌های اقتصادی را تکمیل کرد تا رشد اقتصادی ناشی از آن زمینه‌های ارتباط بیشتر با صنعت و اشتغال را فراهم کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه تاکید کرد:‌‌ همان طور که در صحبت‌های رئیس جمهور نیز اشاره شد ما اکنون در دوره گذار به سر می‌بریم اما امیدواریم با پایان سال جاری و بعد از اجرایی شدن مراحل برجام بتوان نرخ رشد اقتصادی سال آینده را به ۵ تا ۸ درصد افزایش داد و عملاً خروج از رکود اقتصادی عملی شود.

وی در مورد پراکندگی ناهمگون کاریابی‌ها و کمبود کاریابی‌ها در مناطق حاشیه‌نشین کلانشهر‌ها افزود: در افق وسیع امیدواریم که با الکترونیکی شدن عملکرد کاریابی‌ها عملا تاثیر نقشه‌های جغرافیایی از بین برود البته این تغییر رویه از سنتی به الکترونیک و شکل‌گیری Job site – career servise و ارتباط با دانشگاه‌ها به مرور زمان شکل خواهد گرفت.

اکبرنیا ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهایی چون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزراتخانه بتواند در بین اقشار خاص و نیازمند به صورت هدفمند و ویژه عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز