خبرگزاری کار ایران

تهدید امنیت شغلی کارگران معدن طلای آق دره

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۳۵۱

کارگران معدن طلای آق‌ دره می‌گویند وجود قراردادهای موقت ماهیانه در این واحد معدنی باعث شده امنیت شغلی آنها که ماهیتی دائمی و مستمر دارند با تهدید جدی مواجه شود.

براساس گفته این کارگران آن‌ها از بابت دریافت به موقع مطالبات مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون بیشتر آن‌ها از طریق قراردادهای موقت یک ماهه کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران معدن طلای آق دره در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند پیش از این قرار داد کارگران بر اساس سوابق شغلیشان از سه ماه تا یکساله تنظیم می‌شداما چند وقت پیش (از اول مهر ماه) کارفرما قرار داد همه کارگران را یک ماهه بسته است.

آنان با بیان اینکه کم شدن اعتبار قرارداد‌ها دست کارفرما را برای اخراج کارگران باز می کند در ادامه  افزودند: مدیریت معدن در آغاز تعدیل ۲ کارگر قراردادی را اول مهر ماه به بهانه خاتمه یافتن اعتبار قرارداد کار تعدیل کرده است.

به گفته کارگران معدن آق دره،بیشترین فشار بر روی کارگران فصلی است که هر سال با شروع فصل سرما کارفرما آنان را وادار به ترک محل کار خود تا اردیبهشت ماه سال بعد می‌کنند اما بصورت مشخص تضمینی برای بازگشت بکار آنان از سوی شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره وجود ندارد وهر سال تعدادی از این کارگران فصلی بیکار می‌شوند.

به ادعای کارگران، همچنین به نظر می رسدکارفرما با یک ماهه کردن قرار داد کارگران  قصددارد زود‌تر از موعد هر سال کارگران فصلی را تعدیل کند.

این منابع خبری با بیان اینکه در این واحد معدنی نزدیک به ۵۵۰ کارگر مشغول کارند، گفت: تمامی این کارگران که طی یک ماه گذشته هر روز در محل کار خود حاضر شده‌اند از وضعیت به وجود آمده احساس نگرانی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز