خبرگزاری کار ایران

تعویق سه ماهه دستمزد ۵۷ کارگر «بسا پارس صنعت» را نگران کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۲۷۷

به دلیل توقف فعالیت کارخانه «بسا پارس صنعت» در دو ماه گذشته، ۵۷ کارگر قراردادی این کارخانه تولید کننده قطعات خودرو از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

فعالان صنفی کارگری منطقه تاکستان می‌گویند از مرداد ماه سال جاری تاکنون  فعالیت روزمره کارخانه «بسا پارس صنعت» که در زمینه تولید قطعات پیچیده موتوری خودرو فعالیت دارد، به دلیل کاهش سفارشات متوقف شده است.

به گفته این منابع هرچند توقف بسا پارس صنعت در دو ماه گذشته تاثیری بر پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد تولیدی نداشته است اما آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت تمدید قراردادهای چند ماهه آنها با مشکل مواجه شود.

طبق اظهارات کارگران، از زمان رکود اقتصادی سه سال پیش مشکلات این کارخانه نیز آغاز شده است ودر طول این مدت کارفرمای طوری کارخانه را اداره کرده است که تعدیلی در ساختار نیروی انسانی شکل نگیرد.

کارگران بسا پارس صنعت در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند اخیرا به دلیل کاهش یکباره فروش محصولات خودرو سازان بزرگ به تبع آن مشکلات این کارخانه بیشتر شده به طوری که حجم محصولات این کارخانه که پیشتر به روزی ۹۶۰ دستگاه می‌رسید هم اکنون به صفر رسیده است.

کارگران بسا پارس صنعت می‌گویند، متوقف شدن ناگهانی تولیدات این کارخانه باعث شده بسیاری از کارگرانی که دارای قراردادهای موقت هستند و سالهاست در این کارخانه صنعتی کار می‌کنند امنیت شغلی خود را در خطر ببینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز