خبرگزاری کار ایران

کارگران دائمی «فرش پارس» چهار ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۱۱

«فرش پارس» حدود ۴۰۰ کارگر دارد که ۸۲ کارگر رسمی(دائمی) این کارخانه پنج ماه است مزد نگرفته‌اند. همچنین مزد هیچ یک از کارگران رسمی و موقت در ماه اخیر پرداخت نشده است. علاوه بر این بیمه کلیه کارگران نیز از اردیبهشت تاکنون به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

یک کارگر کارخانه «فرش پارس» از تعویق ۴ ماهه در پرداخت مزد و بیمه کارگران این کارخانه خبر داد.

این کارگر به خبرنگار ایلنا گفت: «فرش پارس» حدود ۴۰۰ کارگر دارد که۸۲ کارگر رسمی(دائمی) این کارخانه پنج ماه است مزد نگرفته‌اند. همچنین مزد هیچ یک از کارگران رسمی و موقت در ماه اخیر پرداخت نشده است. علاوه بر اینبیمه کلیه کارگران نیز از اردیبهشت تاکنون به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگر با اشاره بهعدم توقف تولید در کارخانه فرش پارسادامه داد: هیچ یک از خطوط تولید کارخانه متوقف نشده و فروش محصولات هم افت نداشته است. خوشبختانه هیچ یک از کارگران در ماههای اخیر اخراج نشده‌اند.

وی درخصوص علت بحران مالی این کارخانه افزود: برای کارگران مشخص نیست چرا کارفرما مزد کارگران را پرداخت نمی‌کند.

به گفته این کارگر، ۲۰ نفر از کارگران مشمول قانون بازنشستگی زود هنگام برای استفاده از مزایای این قانون به مشکل برخورد کردند که این مشکل هم مانند دیگر مشکلات کارگران این کارخانه هنوز حل نشده است.

این کارگر ادامه داد:حدود ۱۷ سال پیش کارخانه فرش ماشینی پارس به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان به بعد تاخیر در پرداخت حقوق کارگران آغاز شد.

توضیحات کارفرما
در این رابطه مدیر عامل کارخانه فرش پارس ضمن تائید تعویق پرداخت مزد کارگران گفت: کلیه کارگران این کارخانه مزد ماه اخیر را دریافت نکرده‌اند. همچنین ۴ماه مزد کارگران دائمی نیز پرداخت نشده است. حق بیمه کارگران نیز تنها تا پایان فروردین سال جاری پرداخت شده است.

مدیریت کارخانه فرش پارس درخصوص علت تعویق پرداخت مزد کارگران گفت: سرمایه گذار فعلی، کارخانه را در شرایط بحرانی تحویل گرفته و درحال تلاش برای خارج کردن این واحد از بحران مالی است.

وی افزود: سرمایه گذار فاز ۱و ۲ را به بهره برداری رسانده و درحال خرید تجهیزات برای راه اندازی فازهای ۳ تا ۶ است. به همین علت با کمبود نقدینگی مواجه شده و نتوانسته مزد کارگران را بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز