خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی در ریل وظایف قانونی خود حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۵۷۴

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: با تدبیر دولت در دو سال گذشته سازمان تامین اجتماعی به ریل اصلی وظایف خود بازگشته و دیگر حیاط خلوت گروه‌های سیاسی نیست.

«عبدالرحمن تاج‌الدین» در گردهمایی امروز دبیران و هیات‌های اجرایی تشکیلات خانه کارگر گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد ملی بازتاب ملی دارد و بیش از نیمی از جمعیت امروز مخاطب این سازمان هستند  و 5 میلیون نفر خانواده مستمری بگیر در این سازمان داریم همچنین بیش از 64 هزار کارمند سازمان تامین اجتماعی را اداره می کنند.

وی بابیان اینکه در این موقعیت نابه سامان اقتصادی سازمان تامین اجتماعی باید بیش از 4 هزار و 200 میلیارد تومان در ماه بابت تجهیز منابع خود هزینه کند که تقریبا معادل مبلغ 4هزار و 500 میلیارد تومانی است که هر ماه از سوی دولت بابت یارانه پرداخت می‌شود.

معاون پارلمانی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  سعی سازمان تامین اجتماعی بر این است که امنیت و آرامش را به جامعه تزریق کند، افزود: در همین راستا سعی کردیم اقداماتی متناسب با نیازهای مخاطبین در عرصه های درمانی انجام دهیم چناچه در سال جاری 150 دستگاه آمبولانس برای تجهیز ناوگان درمانی تعبیه شد.

تاج‌الدین گفت: با استفاده از فناوریهای نوین و صنعت آی تی اقدامات خوبی انجام دادیم و اغلب کارها در این سازمان اینترنتی انجام می شود.

وی افزود: بخشی از مطالبات بیمه شدگان و بازنشستگان را بدون نیاز به حضور و با کمک آی تی انجام دادیم.

تاج الدین اداممه داد: بازگرداندن و زنده کردن معاونت فرهنگی سازمان که منحل شده بود از اقدامات مدیریت کنونی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم است و پس از آن این مدیریت برای رشد و بالندگی فرهنگ تلاشهایی انجام داده است.

 وی تصریح کرد: برای هم افزایی تلاش کرده ایم وگروه کارگری مستمری بگیر یکی از قسمتهایی است که می تواند در عرصه های قانونگذاری سیاستگذاری و هم افزایی تاثیر گذار باشد.

تاج الدین سه محور اصلی اولویت سازمان تامین اجتماعی را آب،‌محیط زیست و صندوقها اعلام کرد و تاکید نمود: این سازمان گرچه با همت مخاطبین جامعه کارگری و کارفرمایی فعالیت می کنند اما به شدت دچار سختی و تنگنا است.

وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات سازمان تامین اجتماعی از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشته است، افزود: مدیریت کنونی سازمان در خصوص وصول این مطالبات تعامل خوبی را با مجموعه دولت و نمایندگان مجلس دارد

وی گفت: بخش درمان سازمان بخش جدایی ناپذیر است و این بخش از سازمان جدا نمی شود در حالی که یک بار این اتفاق افتاد اما ما دیگر اجازه نخواهیم داد این اتفاق تکرار شود.

معاون تامین اجتماعی اضافه کرد: با تدبیر مدبرانه دولت و رهبری افق تازه ای در سال آتی پیش رو داریم و امیدواریم در بحث بودجه بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

تاج‌الدین افزود: صرف نظر از گذشته تلخی که در رابطه با نحوه اداره سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، باید در کنار پذیرش همه نقدهای منصفانه به بهبود شرایط در سالهای آینده امیدوار باشیم.

وی بابیان اینکه مدیریت کنونی سازمان تامین اجتماعی به دور از هرگونه سیاسی‌کاری پرچم سفید خدمت را در مقابل تشکل های خصوصا نهادهای صنفی افراشته است، افزود: ما سیاست زده نیستیم اما سیاست مداریم و به عنوان مجموعه ای پیوسته در راستای تامین منافع مستضعفین و محرومین گام برمی داریم و سعی کرده ایم فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قراردهیم.

تاج الدین افزود: سعی کرده ایم در صراط مستقیم حرکت کنیم و دچار روزمرگی نشویم وهمین رمز ماندگاری ما است و در نتیجه همین مسئله است که امروزه کشتی عظیم کارگری به سرمنزل امنی رسیده است.

وی با اشاره به نقش مثبت تشکیلات خانه کارگر در پیگیری خواسته‌های صنفی کارگران شاغل و بازنشسته گفت: در سالهای گذشته بسیاری از تشکلات آمدند اما قابلیت ماندن نداشتند و به تدریج حذف شدند اما چون خانه کارگر با شناخت و اعتقاد آمده بود تا به امروز حضوری ماندگار دارد.

وی ادامه داد: باید از حاشیه ها دوری کرد تا بتوان به عنوان یک نهاد ملی و تاثیر گذار که هر حرکت آن بازتاب ملی در پی دارد درمسیر صحیح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز