خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در مقابل وزارت نفت انجام شد:

طلب پرداخت نشده کارگران بازنشسته پالایشگاه آبادن را به تهران کشاند

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۶۶۲

حدود ۳۰ نفر از بازنشستگان پالایشگاه آبادان به منظور پیگیری بخشی از مطالبات مزدی خود در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

به گزارش ایلنا تجمع کنندگان که در رابطه با خواسته‌های خود پلاکارت‌هایی نیز در دست داشتند خواستار دیدار با مسئولان وزارت نفت بودند.

در خصوص برپایی این تجمع یکی از کارگران حاضر به ایلنا گفت: مشکلات بازنشسته پالایشگاه آبادان از تقریبا دوسال و پیش زمانی آغاز شد که دولت وقت از طریق قوه قهریه بیش از ۶۰ کارگر بازنشسته را وادار کرد تا خانه‌های سازمانی دو  منطقه  «بریل» و «گوارد» شهر  آبادان را تخلیه کنند.

او گفت: این وضعیت در حالی صورت گرفت که همان زمان مسولان دولت مصوبه‌ای را برای واگذاری این منازل مسکونی به بازنشستگان پالایشگاه آبادان بابت مطالبات مزدیشان امضاء کرده بود.

به گفته این کارگر بازنشسته شرکت نفت بعد از آنکه آنها خانه‌های سازمانی را که قرار بود بابت مطالبات مزدی تصاحب شوند را به اجبار ترک کردند این منازل در تملک اشخاصی غیر از کارکنان شرکت نفت قرار گرفته است.

معترضین با بیان اینکه ما کارکنان بازنشسته پالایشگاه آبادان خواستار اجرای مصوبه دولت در جهت واگذاری منازل سازمانی پالایشگاه آبادان با عمر بالای بیش از ۷۰ سال به بازنشستگان هستیم در ادامه افزودند: دولت وقت با امضاءاین مصوبه این منازل سازمانی را بابت پرداخت بخشی از بدهی‌های مالی‌اش به بازنشستگان واگذار کرده بود اما بعد از خارج کردن بازنشستگان نه خانه‌ها را به بازنشستگان تحویل می‌دهند و نه برای پرداخت مطالبات برجا مانده اقدامی می‌کنند.

براساس اظهارات این کارگران در آن زمان هریک از کارگران بازنشسته شرکت نفت بین ۲ تا ۵ میلیون تومان طلبکار بودند، که هنوز وزارت نفت بابت این بدهی با آنها تسویه حساب نکرده است.

به گفته کارگران بازنشسته‌ای که امروز در مقابل وزارت نفت تجمع کرده بودند تاپیش از جابجایی دولت به دستور رئیس دولت وقت قرار بود تا وزارت نفت در ازای بازپس گیری مالکیت خانه‌های سازمانی از کارگران بازنشسته به هر کارگر یک قطعه زمین واگذار کند که این اتفاق تا این لحظه رخ نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز