خبرگزاری کار ایران

دستور ویژه وزیر کار برای رسیدگی به حادثه ذوب‌آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۲۵۶

درپی حادثه انفجار صبح امروز کارخانه ذوب آهن اصفهان که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به 9 نفر از کارگران این واحد تولیدی شد علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا در این پیام آمده است: متاسفانه در ایام شبهای قدر  و در آستانه اذان صبح بر اثر یک حادثه ناشی از کارسه تن از کارگران سخت کوش کشور که در یکی از سخت ترین مشاغل برای تحقق توسعه ملی تلاش می کردندجان خود را از دست دادند.

وزیر کار در ادامه پیام خود ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانوده های داغدار و جامعه کار و تولید و با تاکید بر اینکه این وزارتخانهبا همه توان برای کاهش حوادث ناشی از کار در محیط های کارگری تلاش می کند دستوراتی خطاب به معاونت روابط کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان صادر کرده است.

براساس این دستورات معاونت روابط کار این وزارت خانه موظف است تا در راستای بررسی علل حادثه هیات کارشناسی را به اصفهان اعزام کند و اعضای این هیات می‌بایست ظرف مدت سه روز نتیجه تحقیقات خود را به شخص وزیر کار گزارش کنند.

همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز مکلف شده است تا تمامی امکانات درمانی لازم برای مداوای کارگران حادثه دیده ذوب آهن اصفهان را در مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان اصفهان یا دیگر استان‌های کشور فراهم کند.

از سوی دیگر مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی وزیر کار مکلف شده است تا با مراجعه به خانواده‌های کارگران درگذشته و حادثه دیده اقدامات لازم را برای کمک ضروری به آنها انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز