خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ایران برک چهل روزه شد:

مذاکره نمایندگان کارگران ایران برک با فرمانداری و اداره کار رشت

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۸۴۰

در چهلمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه ایران برک رشت پنج نفر از این کارگران به نمایندگی از همکاران خود با مسئولان فرمانداری و اداره کار رشت دیدار کردند.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: در حالی که امروز نیز مانند روزهای پیشین در محل کار خود تجمع کرده‌ بودیم نمایندگان ما در جلسات جداگانه خواسته‌های آنها را پیگیری کردند.

کارگران برک می‌گویند که به غیر مسئله پرداخت معوقات مزدی اکنون تامین امنیت شغلی و استمرار فعالیت کارخانه ایران برک رشت نیز به خواسته های صنفی آنها افزوده شده است.

از قرار معلوم سه کارگری که برای پیگیری مطالبات صنفی از همکاران خود وکالت محضری گرفته اند به اتفاق دو کارگر دیگر کسانی هستند که امروز به نمایندگی از 120 کارگر ایران برک رشت در جلسات امروز فرمانداری و اداره کار حضور داشتند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که مسئولان فرمانداری به آنها توصیه کرده‌اند تا هرچه زودتر با خاتمه دادن به اعتراضات صنفی خود فعالیت کارخانه را از سربگیرند.

گفته می‌شود دلیل این توصیه از یکسو تسریع در روند پرداخت معوقات مزدی کارگران معترض و از سوی دیگر وضعیت نامعلومی است که به تازگی با پایان قرارداد کار برای برای 32 کارگر ایران برک به وجود آمده است.

کارگرانی که با وکالت محضری وظیفه پیگیری مطالبات صنفی خود و همکارانشان را برعهده دارند نیز از جمله این 32 کارگر هستند و در روزهای اخیر کارگران معترض گفته بودند که کارفرما دستور تسویه حساب دو نفر از آنها را صادر کرده است.  

کارگران ایران برک رشت که شمار آنها تا حدود 120 نفر می‌رسد چهل روز پیش در اعتراض به هشت ماه مطالبات مزدی معوقه حرکت‌های اعتراضی خود را با تجمع در محوطه کارخانه و توقف تولید آغاز کردند که تا به امروز همچنان ادامه دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز