خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تعویق ۹ ماه حقوق؛

اعتراض کارگران «ایران برک» به نوزدهمین روز متوالی رسید

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۸۰۱

نزدیک به 120 کارگر کارخانه نساجی ایران برک رشت از روز 27 اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز (شنبه 16 خرداد ماه) برای نوزده روز متوالی دست از کار کشیده و در محل کارخانه تجمع کرده اند.

به گزارش ایلنا، اعتراض کارگران کارخانه پشم بافی ایران برک رشت به پرداخت نشدن حقوق 120 نفر از کارگران طی 9 ماه گذشته انجام گرفته است. به گفته کارگران تنها بخشی از مطالبات سه ماه اخیر آنان بصورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

دلیل دیگر اعتراض کارگران مربوط  به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

 ایران برک حدود 20 سال پیش از بخش دولتی (سازمان صنایع ملی) به بخش خصوصی واگذار شد اما با افزایش مشکلات مالی علاوه بر کاهش تولید نتوانست اشتغال 1500کارگر خود را حفظ کند و به تدریج با تعدیل و بازنشستگی، تعداد کارگران اکنون به 120 نفر رسیده است 

کارگران به ایلنا گفته‌اند  خصوصی‌سازی بدون برنامه در «ایران برک» بیشترین ضربه را به تولید و زندگی آنان وارد کرده بطوری که اکنون این کارخانه با کمترین ظرفیت تولید و حداقل نیروی کار به فعالیت  ادامه می‌دهد.

کارگران معترض، بخش دیگری  از مشکلات  ایران برک را ناشی از سوء مدیریت می‌دانندبه ادعای آنان، کارفرما گفته است توان پرداخت مطالبات حقوقی کارگران را ندارد و تنها می‌تواند با فروش بخش از املاک و زمینهای کارخانه بخشی از مطالبات کارگران را  پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز