خبرگزاری کار ایران

محقق نشدن وعده‌های کارفرما پس از خاتمه اعتصاب در مجتمع چهارگانه سبز مهاباد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۷۰۸

کارگران مجتمع چهار گانه سبز مهاباد که 6 روز پیش با وعده کارفرما به اعتصاب‌شان در اعتراض به تعویق 11 ماه حقوق خاتمه دادند، اینک از خلف وعده کارفرما در پرداخت مطالباتشان خبر می‌دهند.

 کارگران به ایلنا گفته‌اند: در آخرین روز از  اعتراض صنفی کارگران مجتمع چهار گانه سبز در روز 18 خرداد، قرار شد طبق مصوبه جلسه‌ای که همان روز با حضور کارفرما و نمایندگان دولتی ( نماینده فرمانداری و اداره کار مهاباد) بر گزار شد حداکثر تا روز پنجشنبه 21 خرداد ماه تمامی مطالبات معوقه 200 کارگر پرداخت شود اما این وعده تا کنون عملی نشده است.

در این مدت کارفرما در ازای 11 ماه مطالبه حقوقی کارگران، به آنان مبلغی حدود 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان بصورت علی‌الحساب پرداخت کرده است.

کارگران با بیان اینکه مسئولان دولتی حاضر در جلسه مذکور برای ضمانت وعده کارفرما از او یک فقره چک یک میلیارد تومانی اخذ کردهاند می‌گویند با خلف وعده کارفرما اکنون منتظر اقدامات مسئولان دولتی حاضر در آن جلسه هستند.

گفتنی است 200 کارگر شاغل در بخش‌های مختلف مجتمع سبز مهاباد شامل «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» از ابتدای خردادماه در اعتراض به تعویق 11 ماه حقوق اعتصاب کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز