خبرگزاری کار ایران

مذاکره کارگران معترض لوله و نورد صفا با مدیران ارشد کارخانه بی‌نتیجه پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۹۴۶

جلسه مذاکره کارگران معترض لوله و نورد صفا با مدیران ارشد کارخانه و مقامات محلی بی‌نتیجه پایان یافت. این جلسه که حوالی ظهر امروز (دوشنبه ۲۸ اردیبهشت) در یکی از سالن‌های کارخانه برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

منابع کارگری در تشریح این حواشی به ایلنا گفته‌اند کارگران دقایقی پس از آغاز جلسه متوجه شدند دو تن از نمایندگانشان که در مذاکرات پیشین با کارفرما به تهران سفر کرده بودند، با همراهی ماموران اداره اطلاعات از کارخانه خارج شدند.

بنابر گفته این منابع، کارگران در واکنش به این اقدام سالن جلسه را ترک کردند و ادامه مذاکره را به بازگشت نمایندگانشان به کارخانه منوط کردند.

کارگران می‌گویند این دو کارگر ساعتی بعد به کارخانه بازگردانده شدند و مذاکره حوالی ساعت ۱۲ ظهر از سر گرفته شد.

در این جلسه که ظاهرا با حضور رئیس اداره کار ساوه و معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرماندار این شهرستان برگزار می‌شد، اعلام شد «کارفرما معوقات بیمه‌ای کارگران را تسویه کرده‌ است.»

ایلنا پیش از این خبر داده بود که کارفرما حدود ۱۶ ماه از حق بیمه کارگران را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

در این جلسه همچنین به ازای «بازگشت به کار کارگران» پیشنهاد شد حقوق‌ها از این پس در فاصله زمانی ششم تا نهم هر ماه پرداخت شود و از مهر به بعد نیز در هر ماه به میزان ۴۰ روز حقوق پرداخت شود تا حقوق معوقه ۴ ماه گذشته به تدریج تسویه شود.

بر اساس این پیشنهاد و با فرض پرداخت منظم حقوق در ماه‌های بعد، ۲ ماه از حقوق معوقه کارگران تا پایان سال ۹۴ تسویه می‌شود.

کارگران با رد این پیشنهاد خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده سه ماه گذشته به عنوان پیش شرط ادامه تولید شده‌اند.

 اگرچه این جلسه ساعاتی پیش خاتمه یافت اما مذاکره بین نمایندگان کارگران و مدیران کارخانه تا لحظه تنظیم این خبر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز