خبرگزاری کار ایران

در بیست و هشتمین روز اعتراض صنفی؛

جلسه رسیدگی به مطالبات کارگران لوله و نورد صفا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۹۸

صد‌ها کارگر لوله و نورد صفا در بیست و هشتمین روز از آغاز اعتراض صنفی خود در یکی از سالن‌های کارخانه جمع شده‌اند تا درباره مطالبات معوقه‌شان با مدیران ارشد کارخانه و مقامات محلی مذاکره کنند.

منابع کارگری می‌گویند این جلسه دقایقی پیش با حضور مدیران ارشد کارخانه آغاز شده است، اما ایلنا تا این لحظه گزارشی از حضور مقامات محلی در کارخانه دریافت نکرده است.

این جلسه پس از آن برگزار می‌شود که روز گذشته نفراتی از دادستانی و اداره اطلاعات ساوه به کارخانه آمدند و از کارگران خواستند نمایندگان خود را برای مذاکره با مدیران کارخانه و مقامات محلی جهت رسیدگی به موارد مورد اعتراض‌شان معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، کارگران لوله و نورد صفا با توجه به بازداشت یکی از فعالان کارگری در ساوه که مشاور آن‌ها بوده است، تصمیم گرفته‌اند این جلسه با حضور تمامی آن‌ها برگزار شود.

گفتنی است نزدیک به هزار کارگر لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت امسال در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه‌شان دست از کار کشیده‌اند.

کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن بیش از ۱۶ ماه حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی، حقوق ۴ ماه گذشته را نیز به آن‌ها بدهکار است. همچنین سرمایه صندوق تعاونی کارخانه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود، تاکنون به کارگران بازگردانده نشده است. این صندوق مدت‌ها پیش منحل شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز