خبرگزاری کار ایران

در بیست و دومین روز اعتراض صنفی؛

افزایش تنش در کارخانه «لوله و نورد صفا» در پی مذاکره بی‌نتیجه با نمایندگان کارفرما

نزدیک به هزار کارگر لوله و نورد صفا در بیست و دومین روز اعتراض به تعویق ۴ ماهه حقوق، مقابل ساختمان اداری کارخانه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معترض علیه مدیران کارخانه شعار سر می‌دهند و آنطور که خودشان می‌گویند تا این لحظه از خروج «قائم مقام مدیرعامل» و «دیگر مدیران ضدکارگری کارخانه» از ساختمان اداری جلوگیری کرده‌اند.

تنش بین کارگران لوله و نورد صفا و مدیران این کارخانه در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات روز یکشنبه (۲۰ اردیبهشت) در تهران بالا گرفته است.

قرار مذاکره در تهران پیرو تعیین شرط کارگران برای پایان دادن به جدید‌ترین دور اعتصاب‌شان گذاشته شده بود. کارگران پیش از مذاکره اعلام کرده بودند در صورتی به کار باز می‌گردند که یک ماه از حقوق معوقه آن‌ها پرداخت شود.

یکی از کارگران در گفتگو با خبرنگار ایلنا فضای مذاکره روز یکشنبه در تهران را که با حضور سه تن از کارگران، قائم مقام مدیرعامل و پسر مدیرعامل در دفتر مرکزی کارخانه لوله و نورد صفا برگزار شده بود، بدین ترتیب روایت کرد: «نمایندگان کارگران به قصد راضی کردن پسر مدیرعامل برای پرداخت حقوق ماه گذشته کارگران به تهران سفر کرده بودند. حتی در ابتدا او را راضی کرده بودند، اما قائم مقام مدیرعامل ساعتی پس از آغاز جلسه، نمایندگان کارگران را از اتاق بیرون کرد و پس از آنکه جلسه دوباره تشکیل شد، پسر مدیرعامل در کمال ناباوری با پرداخت یک ماه چهار ماه حقوق معوقه کارگران مخالفت کرد.»

گفتنی است کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن بیش از ۱۶ ماه حق بیمه کارگران لوله و نورد صفا به سازمان تامین اجتماعی، حقوق چهار ماه گذشته را نیز به آن‌ها پرداخت نکرده است. کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه‌شان از ابتدای اردیبهشت امسال دست از کار کشیده‌اند.

کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

کد خبر : ۲۷۶۶۵۹