خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی کارفرمایان:

مواضع دولت بر اساس نفع خودش تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۷۸

در پنجمین روز از هفته کارگر نشست هم‌اندیشی تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در محل کانون انجمن‌های شرکت‌های ساختمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و تعدادی از چهره‌های صنفی نهادهای کارگری همچون شوراهای اسلامی کار، ‌انجمن‌های صنفی کارگری و مجمع نمایندگان کارگر و در مقابل  نیز تعدادی از مسئولان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی حضور داشتند. 

در این نشست محمد عطاردیان رئیس کانون عالی کارفرمایان ‌ با بیان اینکه مشکل بازار کار تقابل منافع کارگر و کارفرما نیست گفت: اقتصاد بیمار کشور باعث شده تا وضعیت بازار کار نابسامان باشد. 

وی افزود: کارگران و کارفرمایان به عنوان محورهای اصلی بازار کار با مشکلات مشترکی مواجه‌اند که بخشی از این مشکلات داخلی و بخش دیگری خارجی است. 

 قبول داریم که دستمزد کارگران بسیار پایین است و در این میان کارگران زن مورد بیشترین اجحاف هستند اما باید قبول کنیم که این اتفاق به دلیل مشکلاتی است که از داخل و بیرون به اقتصاد کشور تحمیل شده است. 

وی در توضیح مشکلات داخلی که امنیت کارگاه را تهدید می‌کند گفت: کسانی که به دنبال رانت اقتصادی هستند در این گروه قرار دارند و تحریم‌های اقتصادی ایران مشکلاتی هستند که از بیرون باعث وخامت اوضاع اقتصادی و بازار کسب و کار شده‌اند. 

 عطاردیان با تاکید بر اینکه برای مقابله با این مساله ضروری است حامیان کارگران و کارفرمایان یک جبهه فراگیر ملی ایجاد کنند، افزود: اکنون چند سالی است که به مناسبت هفته کارگر نشست‌های مشترکی برای بررسی مشکلات کار و تولید برگزار می‌شود و ما معتقدیم برگزاری این نشست‌ها باید مستمر باشد. 

این مقام کارفرمایی از دولت به عنوان بزرگریتن کارفرما یاد کرد و افزود: اینکه می‌گویند که دولت همواره در مناسبات روابط کار جانب کارفرمایان را می‌گیرد درست نیست بلکه دولت در گفت‌و‌گوهای سه جانبه جانب طرفی را می‌گیرد که برای او نفع در پی داشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه اگر روابط اقتصادی در چارچوب نظامی شفاف و روشن برقرار شود احتمال بروز مشکلات اقتصادی نیز کاهش می‌یابد افزود: قبول داریم که دستمزد کارگران بسیار پایین است و در این میان کارگران زن مورد بیشترین اجحاف هستند اما باید قبول کنیم که این اتفاق به دلیل مشکلاتی است که از داخل و بیرون به اقتصاد کشور تحمیل شده است. 

وی با بیان اینکه در همین اقتصاد بیمار برخی کارفرمایان دست کم نزدیک به دو میلیون تومان حقوق و دستمزد پرداخت می‌کنند افزود: چنین بنگاه‌هایی بسیار ناچیزند و طبیعی است که این حرف را کارگران به سختی باور کنند. 

وی ادامه داد: واقعیت این است که مشکلات اقتصادی باعث شده تا بسیاری از کارفرمایان نتوانند دستمزد ۷۰۰ هزار تومانی را به کارگران خود بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز