خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد؛

تجمع کارگران صابون سازی خرمهشر مقابل فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۹۲

صبح امروز حدود ۳۰ نفر از کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و تعویق مطالبات مزدی برای نخستین بار در سال ۹۴ مقابل فرمانداری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، نزدیک به ۳۰ نفر از کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر صبح امروز در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی مقابل فرمانداری خرمشهر تجمع کردند.

یکی از کارگران این واحد صنعتی درباره علت تجمع امروز (26 فروردین) به ایلنا گفت: امروز نخستین باری است که در سال ۹۴ تجمع می‌کنیم؛ حدود سه سال از زمان‌توقف فعالیت صابون سازی خرمشهر می‌گذرد و در این مدت تمامی پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف مطالبات کارگران بی‌نتیجه بوده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یکصد کارگر در استخدام این واحد صنعتی هستند که دست کم بابت دو سال دستمزد و سه سال حق بیمه پرداخت نشده از کارفرما طلبکارند. 

در همین رابطه آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان به ایلنا گفت: از زمانی که مدیریت و مالکیت صابون سازی خرمشهر در واپسین سالهای دهه ۸۰ مدیریت و مالکیت کارخانه صابون سازی خرمشهر تغییر کرد، پرداخت مطالبات مزدی کارگران آن با مشکلاتی روبرو شد که هنوز ادامه دارد.

دبیر خانه کارگر آبان و اهواز گفت: با وجود آنکه نهادهای اداری استان خوزستان از وضعیت کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر مطلع هستند اما تا به این لحظه هنوز تکلیف بازگشایی کارخانه و باز گشت به کار کارگران و یا  بازنشستگی و بازخریدی آنها مشخص نشده‌است.

این فعال کارگری در عین حال افزود: البته به غیر از کارگران صابون سازی، در روزهای اخیر کارگران شهرداری اهواز نیز در اعتراض به تاخیر‌های دو تا سه ماهه‌ای که در پرداخت مطالبات آن‌ها وجود دارند مقابل شهرداری اهواز تجمعی را برگزار کرده بودند.

تجمع صبح امروز کارگران صابون‌سازی خرمشهر در مقابل فرمانداری خرمشهر در حالی است که پیش از این کارفرمای این واحد تولیدی از طریق گفتگو با ایلنا و ارسال توضیحات کتبی گفته بود این واحد صنعتی به منظور توسعه و بازرسازی ساختار فرسوده آن بصورت موقت تعطیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز