خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خوزستان:

واکنش دولت یازدهم به مطالبات کارگران خوزستان همچون اسلاف خود بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۹۶

«مشکلات صنفی کارگران کارخانه‌های آجر جیل، متروی اهواز، لوله سازی خوزستان، لوله سازی اهواز و ده‌ها واحد‌ تولیدی دیگر همچنان پابرجاست.»

دبیر خانه کارگر استان خوزستان در آستانه پایان سال 93 به مرور مشکلات صنفی کارگران این استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  «آقایار حسینی» با بیان اینکه مشکلات صنفی کارگران کارخانه‌های آجر جیل، متروی اهواز، لوله سازی خوزستان، لوله سازی اهواز و ده‌ها واحد‌ تولیدی دیگر همچنان پابرجاست، از بی‌پاسخ ماندن مطالبات این کارخانه‌ها در طول سال گذشته خبر داد.

به گفته این فعال حقوق صنفی کارگران، بی‌توجه‌ای مدیران کار و تامین اجتماعی خوزستان به استیفای حقوق کارگران حوزه «خدمت‌»شان باعث شده عده زیادی از کارگران این استان با صرف هزینه‌های زیاد برای اعتراض و دریافت مطالبات پرداخت نشده خود به پایتخت مسافرت کنند.

او معتقد است مدیران دولت یازدهم، همچون اسلاف خود طی یکسال و نیم گذشته به مشکلات صنفی کارگران استان خوزستان بی‌توجه بوده‌اند.

 «آقایار حسینی» در این باره توضیح داد: در استان خوزستان هر هفته شاهد اعتراض‌ها و تحصن‌های کارگری هستیم و کارگران واحدهای بحرانی پس از هر اعتراض از مسئولان استانی و کشوری انتظار داشتند حداقل در این فرصت یکساله به مشکلات صنفی‌شان رسیدگی می‌کردند.

دبیر خانه کارگر خوزستان مشکلات کارگران این استان را محدود به کارگران صنایع ندانست و با اشاره به مشکل بیمه‌ای کارگران ساختمانی گفت: بسیاری از کارگرانی که در بخش ساختمانی فعال‌اند با وجود تبلیغات فراوان درباره قانون بیمه کارگران ساختمانی، هنوز بیمه نشده‌اند و در بسیاری مواقع با کمتر از «کف دستمزد» زندگی می‌کنند.

حسینی ادامه‌داد: قراردادهای سفید امضا نیز معضل بزرگی برای جامعه کارگری است. برخی افراد به دلیل وضعیت بیکاری و عدم وجود شغل مناسب مجبور می‌شوند هرگونه کاری را بپذیرند و قبل از استخدام نیز با شرایط سخت مواجه می‌شوند که باید جلوی این‌گونه مشکلات گرفته شود.

این فعال کارگری در خاتمه اضافه کرد: بی‌توجه‌ای مسئولان و بی‌اعتمادی کارگران به آنان باعث افزایش مشکلات در حوزه کار و تولید در این استان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز