خبرگزاری کار ایران

با سفر به تهران

تجمع کارگران اخراجی«فارسیت دورود» در مقابل وزارت کار به دومین روز رسید

نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه فارسیت دورود صبح امروز برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران تجمع کردند. تعطیلی کارخانه فارسیت دورود و بیکاری بیش از ۲۶۰ کارگر دلیل اعتراض و تجمع صنفی کارگران است.

نمایندگان کارگران به ایلنا گفته‌اند پس از تجمع امروز، جلسه‌ای در وزارت کار با حضور معاونین وزیر، مدیر کل اداره کار لرستان، مدیر حراست شرکت فارسیت دورود و سه تن از نمایندگان کارگران برگزار شده و طی آن خواستهٔ کارگران فارسیت مطرح شده است. 

گفته می‌شود، در جلسهٔ امروز ضمن تشریح اثرات تعطیلی کارخانهٔ فارسیت دورود بر زندگی کارگران، آخرین خواسته‌های کارگران مطرح شد. 

 پرداخت حقوق ماهیانه به کارگران و بازگشایی مجدد کارخانه و پرداخت سنوات به ازای سابقهٔ کار هر کارگر از جمله مطالبات مطرح شده از سوی کارگران فارسیت دورود است. به گفتهٔ یکی از کارگران ، اکثریت کارگران فارسیت، بین ۱۳ تا ۲۰ سال سابقهٔ کار در این واحد صنعتی را دارند. 

پیش از این مسولین کارخانهٔ فارسیت دورود از روز ۱۵ فروردین ۹۴ اجازه ورود کارگران به کارخانه را نداده‌ بودند. 

کارگران می‌گویند، در ۳ ماههٔ گذشته قرار بود شرایط برای فعالیت مجدد شرکت فراهم شود اما وقتی روز ۱۵ فروردین به کارخانه مراجعه کردیم با درهای بسته مواجه شدیم و به ما گفتند از کار خبری نیست.

تعدیل گستردهٔ نیرو‌ها با توجیه کاهش نیرو برای بازگشایی مجدد کارخانه، باعث بیکاری نزدیک به ۱۳۰ نفر در ۴ ماه گذشته شده است. گفتنی است، با تعطیلی کارخانهٔ فارسیت دورود که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های صنعت سیمان و جزء هلدینگ فارس خوزستان است، بیش از ۲۶۰ نفر با سوابق کاری بالا بیکار می‌شوند.

کد خبر : ۲۷۰۲۳۶