خبرگزاری کار ایران

در قزوین

۲۰ کارگر قرار دادی «شیشه آبگینه» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۱۹۱

نزدیک به ۲۰ کارگر قرار دادی کارخانه شیشه «آبگینه» قزوین بیکار شدند. کارفرما با آغاز سال ۹۴ قرارداد کار این کارگران را تمدید نکرده است.

به گزارش ایلنا، در آخرین روزهای کاری در سال ۹۳ به حدود ۲۰ نفر از کارگران کارخانه شیشه آبگینه اعلام شده است که به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کارشان دیگر برای آن‌ها در این واحد صنعتی شغلی وجود ندارد. به همین دلیل این تعداد کارگر بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ برای ادامه کار به کارخانه مراجعه کرده‌اند اما ماموران انتظامات مانع ورودشان به کارخانه شده‌‌اند.

بنا بر ادعای این کارگران اخراجی، پیش از این برخی از مدیران به آنان وعده داده بودند بعد از تعطیلات نوروز به کارشان بازمی‌گردند. اما بعداز پی گیری کارگران به آنان گفته شده است که چون از عوامل اصلی تنش‌های صنفی و بانی تجمعات کارگری این کارخانه در چند ماه گذشته بوده‌اند، حق ورود به کارخانه را ندارند.

در عین حال یکی از کارگران اخراج شده شیشه آبگینه با تایید خبر اخراج خود و ۱۹ نفر از همکارانش گفت که حکم اخراجش ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ بصورت شفاهی به آنها ابلاغ شده است.

به گفته این کارگر اخراجی، تعدادی از کارگران مذکور بیش از ۱۵ سال سابقه کاری داشته‌اند و  برای پیگیری مطالبات صنفی خود هنوز شکایتی را در اداره کار مطرح نکرده‌اند.

به ادعای این کارگر، کارفرما علاوه بر حقوق اسفند ماه حق عیدی سال گذشته را هم به کارگران پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز