خبرگزاری کار ایران

با حکم اداره کار شوشتر؛

نماینده کارگران نگهبان مزارع «کشت و صنعت نیشکر کارون» به کار بازگشت

هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر سرانجام به بازگشت به کار «رضا سلطانعلی‌پور»، نماینده کارگران نگهبان مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون با حفظ شرایط قبلی کار رای داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقای سلطانعلی‌پور در بهمن سال ۹۲ در پی نامه مدیر حراست کشت و صنعت نیشکر کارون از نمایندگی کارگران این واحد تولیدی محروم شد و چندی بعد نیز با اتمام قرارداد کارش اخراج شد.

هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر در روزهای پایانی اسفند سال گذشته، بعد از گذشت بیش از یکسال از اخراج این نماینده کارگری با توجه به استمرار شغل مربوطه به بازگشت به کار او رای داد.

این رای پس از آن به سود این نماینده کارگری صادر شد که رئیس اداره کار شوشتر تغییر کرد و سیستم مدیریتی شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون متحول شد. آقای سلطانعلی‌پور در پاییز سال گذشته [پیش از تغییر رئیس اداره کار شوشتر] با ارسال نامه‌ای به وزیر کار از این مقام دولتی خواسته بود به ناکارآمدی اداره کار شوشتر در حل و فصل نزاع‌های کارگری و کارفرمایی رسیدگی کند.

آقای سلطانعلی‌پور با آغاز سال ۹۴ دوباره در شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون مشغول به کار شده است.

گفتنی است شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون با بیش از چهار هزار کارگر از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید شکر در ایران به شمار می‌آید. این کارخانه در شوشتر از شهرستان‌های استان خوزستان واقع شده است.

 

کد خبر : ۲۶۹۸۹۴