خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دولت نباید کارگران را از دریافت سبد کالا حذف می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۹۴

حذف کارگران از لیست دریافت نشان از چشم پوشی دولت از مشکلات طبقه کارگر دارد و با توجه به وضع اقتصادی موجود دولت نباید کارگران را از جمع دریافت کنندگان سبد کالا حذف می‌کرد.

یک فعال کارگری درخصوص حذف کارگران از لیست دریافت سبد کالا گفت: حذف کارگران از لیست دریافت نشان از چشم پوشی دولت از مشکلات طبقه کارگر دارد و با توجه به وضع اقتصادی موجود دولت نباید کارگران را از جمع دریافت کنندگان سبد کالا حذف می‌کرد.

«مهدی سیفی» در این باره به ایلنا گفت: دولت برای کاهش هزینه های خود بخشی از سهم مردم را غیرنقدی پرداخت می‌کند که این طرح از یکسو به نفع دولت و از سوی دیگر به زیان مردم است.

نائب رئیس سابق شورای اسلامی کار در تشریح این نفع و زیان گفت: در این شیوه دولت در میان جامعه هدف سبدی از کالاهای ارزان قیمت توزیع می‌کند که به تجربه نازل بودن ‌کیفیت آنها ثابت شده‌است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در شیوه توزیع سبد کالا، مردم بخشی از سهم یارانه نقدی خود را دریافت نمی کنند و بدین ترتیب بودجه ای که می توانست صرف کمک هزینه خرید اجناس با کیفیت شود بالاجبار در قالب اجناس با کیفیت پایین به آنها پرداخت می شود.

نائب رئیس سابق شورای اسلامی کار شرکت لبنیات پاک همچنین با اشاره به وضعیت دستمزد مصوب ۹۳ گفت: اعتقاد داریم دستمزد ۹۳ مانند تمامی سالهای گذشته خلاف ماده ۴۱ قانون کار تصویب شده و همچنان این تخلف شورای عالی کار را پیگیری خواهیم کرد.

این فعال کارگری با اشاره به عدم افزایش دستمزد کارگران در سالهای جنگ تحمیلی تاکید کرد: در دهه ۶۰، مزد کارگران برای ۵ سال افزایش نیافت تا از این طریق برخی هزینه های آن دوران جبران شود. بنا بود مابه التفاوت این دستمزدها در سالهای بعد از جنگ پرداخت شود که تا به حال فقط مابه اتفاوت یک سال پرداخت شده است.

سیفی افزود: درخواست کارگران برای افزایش حقوق ۴۰ درصد بود که نهایتا با ۲۰ درصد افزایش تصویب شد.

وی گفت: در این میان دستمزد کارگران با حقوق بالاتر از حداقل، به میزان کمتری افزایش یافت، این اقدام به نوعی سابقه خدمتی کارگران را زیر سوال برد و در واقع سابقه کاری آنها به ضررشان تمام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز