خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار فارس:

اطلاع رسانی صحیح ضامن تحقق همگانی کردن بیمه است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۹۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ‌مهم ترین عامل در به ثمر رسیدن طرح همگانی کردن بیمه را اطلاع رسانی صحیح به جامعه دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ‌مهم ترین عامل در به ثمر رسیدن طرح همگانی کردن بیمه را اطلاع رسانی صحیح به جامعه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «سهراب مختاری» در مجمع انتخاباتی نمایندگان کارفرمایان هیئتهای حل اختلاف شیراز اظهار کرد: رسالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه کارگر و کارفرما، دفاع از یکی در مقابل دیگری نیست بلکه هدف سیاستگذاری برای حفظ و پایداری کار است.

وی با اشاره به اهمیت وظیفه نمایندگان کارگران و کارفرمایان در هیئتهای حل اختلاف، افزود: باید بر اساس قانون و مقررات و با توجه به روحیه سه جانبه گرایی، مسائل و مشکلاتی که در یک کارگاه اتفاق می افتد، مرتفع شود.

مختاری اضافه کرد: نمایندگان کارگران از سوی تشکلات کارگران معرفی شده و نمایندگان کارفرمایان نیز منتخب کارفرمایان هستند و این جمع با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در هیئتهای حل اختلاف جمع می شوند تا دغدغههای سه بخش دولت، کارگر و کارفرما را با تعاملی مناسب مرتفع کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه اگر کار نباشد، وجود دولت، کارگر و کارفرما بیمعنا می شود، تصریح کرد: در جامعه زنده، وجود اختلاف سلیقه بدیهی است و اگر اختلاف نظری پیش می آید، نباید آن را مشکل دانست بلکه باید در مدیریت این اختلاف سلیقه تلاش کرد.

مختاری با بیان اینکه مدیریت تضاد منافع کارگر و کارفرما اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس است، گفت: شیراز به عنوان شهری که اکثر تشکلات کارگری و کارفرمایی در آن وجود دارند می تواند با حضور منظم نمایندگان و برگزاری مستمر جلسات هیئتهای حل اختلاف، الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان کارفرمایان هیئتهای حل اختلاف، مسئولیت پذیرفته و در قبال این مسئولیت مکلف اند، خاطرنشان کرد: انتظار است که جلسات هیئتهای حل اختلاف بهموقع برگزار شود و نمایندگان حضور کافی و وافی در این جلسات داشته باشند.

مختاری با بیان اینکه اکر کارفرما فرهنگ کاری را رعایت کند، کارگر هم رعایت می کند و اگر کارفرمایان پیشگام رعایت نظم باشند، کارگران نیز منظم می شوند، تصریح کرد: اساس کار ما بر خروجی جلسات هیئتهای حل اختلاف قرار دارد که می تواند در ارتقای فرهنگ کار بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: آرایی که در هیئتهای حل اختلاف صادر می شود، نشان دهنده اینست که در استان برای کار چه برنامه ای داریم و اساس ما در آرای صادر شده بر سازش کسانی است که تضاد منافع دارند چرا که سازش سبب حفظ فرصتهای موجود و ایجاد انرژی مثبت در فضای کارگاه ها می شود.

مختاری با بیان اینکه در کارگاه های بزرگ به دنبال تغییر روش و ارتقای کیفیت کار برای افزایش درآمد کارگاه و کارگر هستیم، اظهار کرد: بخشی از مشکلات درکارگاهها به دلیل روش پرداخت حقوق به صورت روز مزدی است که مانعی برای مدیریت مناسب ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه تشکیل انجمن های صنفی یکی دیگر از اولویت های اداره است که با تو جه به ۸۴ اتحادیه، ۸۴ انجمن صنفی نیز ایجاد شود، افزود: همچنین به ازای هر اتحادیه یک آیین نامه انضباطی کار مربوط نیز تدوین می شود.

مختاری خاطرنشان کرد: اتحادیه ها در شهرستان های فارس با راه اندازی انجمن های صنفی، می توانند در شورای عالی کار و شورای عالی تامین اجتماعی حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع حوادثکار که سبب تحمیل هزینه به کارگر و کارفرما می شود گفت: کمیته های حافظت فنی و بهداشت کار عامل موثری در شناسایی و معرفی نقاط آسیب پذیر محیط های کاری به کارفرمایان می باشد و تجدید نظر آیین نامه های انضباطی کار باید به مسیری برود که آیین نامه های انضباط کار تنظیم و به تصویب برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به برنامه های مد نظر در خصوص بازرسی های کار، گفت: در برنامه جدید تلاش می کنیم تا در حوزه بازرسی کار دیدگاه پلیسی نداشته باشیم بلکه نگاهی مشورتی و نظارتی را جایگزین کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در انتخابات نمایندگان کارفرمایان هیئت های حل اختلاف شهرستان شیراز که با حضور اعضای انجمن های کارفرمایی، مجمع امور صنفی و انجمن مدیران صنایع در شیراز و مجموعه رفاهی ورزشی کارگران شماره یک این شهرستان برگزار شد، ۴۹ کاندیدا اعلام آمادگی کردند و پس از انتخابات تعداد ۳۳ نفر عضو اصلی و ۱۱ نفر اعضای علی البدل مشخص شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز