خبرگزاری کار ایران

براساس آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی:

۷۰ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کارگران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۴۰

«براساس آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی، تعداد بیمه شدگان اصلی این سازمان تا پایان آذر سال ۹۲ به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است».

براساس آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی، تعداد بیمه شدگان اصلی این سازمان تا پایان آذر سال ۹۲ به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، براساس گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، کارگران بیمه شده با عنوان بیمه شدگان اجباری با هشت میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۴۸ نفر، ۷۰ درصد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

تعداد بیمه شدگان اختیاری تامین اجتماعی تا پایان آذر ماه به ۵۸۸ هزار و ۷۱۳ نفر رسیده است که ۶/۴ درصد کل بیمه شدگان را تشکیل می‌دهند.

شش درصد بیمه شدگان نیز دارای حرف و مشاغل آزاد هستند و تعداد آنان ۷۶۱ هزار و ۳۶۱ نفر است.

رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی با ۹۴۸ هزار و ۸۵۸ نفر، ۵/۷ درصد بیمه شدگان و بافندگان با ۵۳۳ هزار و ۸۵۰ نفر ۲/۴ درصد از بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند.

تعداد ۵۷۵ هزار و ۵۳۲ کارگر ساختمانی تا پایان آذر سال ۹۲ تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۵/۴ درصد بیمه شدگان هستند.

همچنین سه هزار و ۷۲۷ نفر از صیادان، زنبورداران و کارفرمایان صنفی کم درآمد از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

تعداد استفاده کنندگان از مزایای بیمه بیکاری نیز در پایان آذر سال ۹۲ به ۱۷۷ هزار و ۸۴۵ نفر رسید که ۴/۱ درصد از جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی را دربر می‌گیرد.

۷/۱ درصد از بیمه شدگان یعنی ۲۱۴ هزار و ۱۰۶ نفر نیز به صورت توافقی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز