خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری به دانشجویانِ معترض به نسل‌کشی مردم فلسطین پیوستند؛

کارگران سرکوب می‌شوند و پلیس هربار خشن‌تر ظاهر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۳۳

کارگران یک اتحادیه کارگری در شهر استامبول در اعتراض به بازداشت یک فعال کارگری ضد جنگ در فرانسه، مقابل کنسولگری این کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، کارگران عضو یک اتحادیه سرشناس کارگری ترکیه در همبستگی با «ژان پل دلسکو»، از رهبران کفندراسیون سراسری کارگران فرانسه «CGT» که به دلیل حمایت از مردم فلسطین به یک سال زندان محکوم شده است، مقابل کنسولگری فرانسه در شهر استانبول تجمع کردند. 

نسل‌کشی مردم غزه توسط ارتش صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از اکتبر ۲۰۲۳ بی‌وقفه ادامه دارد. تاکنون نزدیک به ۳۵۰۰۰ نفر که اکثراً زنان و کودکان بودند در این جنگ کشته شدند. 

در حالی که اسرائیل به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، تظاهرات حمایت از فلسطین در کشورهای مختلف و ازجمله کشورهای حامی این رژیم برگزار شده و معمولاً سرکوب می‌شود. مداخله خشن پلیس علیه معترضان در ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته نمونه بارز این امر است. 

همین وضعیت در مورد کشورهای اتحادیه اروپا نیز صدق می‌کند. هفته قبل یکی از دبیران کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه «CGT»، ژان پل دلسکو، در دادگاهی به اتهام «حمایت از تروریسم» با مصداق جرم توزیع یک اعلامیه برای آتش‌بس فوری در غزه میان کارگران محاکمه شد. 

اتحادیه کارگری «ناکلیات» ترکیه اعلام کرده است: دلسکو به یک سال حبس محکوم شده و هنوز در بازداشت است. این وضعیت بار دیگر چهره غیرانسانی دولت فرانسه به ریاست امانوئل مکرون را آشکار می‌کند. 

اعضای این اتحادیه روز یکشنبه به محاکمه و زندانی شدن ژان پل دلسکو معترض شده و در مقابل کنسولگری فرانسه در استانبول تجمع کردند. 

علی‌کوچ عثمان اوغلو، نایب رئیس فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری «WFTU» و رئیس تشکل کارگری ناکلیات ترکیه، در جریان این تجمع اعتراضی با حضور مدیران و اعضای اتحادیه بیانیه مطبوعاتی داد. 

عثمان‌اوغلو با تاکید بر اینکه بیشترین حمایت از کشتار اسرائیل توسط اروپاییان و آمریکا انجام می‌شود، هدف اصلی قدرت‌های امپریالیستی در منطقه را بهره‌برداری از منابع نفت و گاز طبیعی و تسلط بر منطقه حیاتی خاورمیانه عنوان کرد که قربانی این سلطه‌گری در وهله اول کارگران هستند. 

وی در این تجمع خاطرنشان کرد: دولت ترکیه و شخص اردوغان نیز به صورت چراغ خاموش در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کردند. ترکیه باید تمامی روابط سیاسی و اقتصادی خود با اسرائیل را پایان دهد! 

این فعالان کارگری در تجمع مقابل کنسولگری فرانسه در استامبول ضمن تسلیم نامه درخواست لغو رای دادگاه و تعقیب فعالان کارگری، شعارهایی با محتوای «فعالیت اتحادیه‌ها جرم نیست» و «کارگران حق اظهارنظر سیاسی دارند» سر دادند.

در دستان این فعالان کارگری پلاکاردها و بنرهایی بوده که در آن دولت مکرون را «فاشیست» خطاب کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز