خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

نمایندگان راه یافته به مجلس به فکر معیشت کارگران باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۴۶

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی گلستان گفت: نمایندگان جدید که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند به فکر معیشت کارگران باشند چراکه وضعیت معیشت کارگران اصلا خوب نیست.

رسول گرگیج در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: جامعه کارگری گلستان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری حضور پرشوری داشته است. مردم این استان همیشه ثابت کرده‌اند که به نظام وانقلاب وفادار هستند. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است.

وی ادامه داد: حالا جامعه کارگری از نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند انتظار دارند که مشکلات آن‌ها را ببینند و اقدمات عملی برای آن‌ها انجام دهند.

گرگیج بیان کرد: امروزه کارگران مشکل معیشت، مسکن، قرارداد و… را دارند. متاسفانه سفره کارگران روز به روز کوچک می‌شود و جامعه کارگری خواهان بهبود وضعیت معیشتی هستند.

وی تصریح کرد: نمایندگان جدید واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد را به چرخ تولید بازگردادند. هر واحدی که به تعطیلی کشیده می‌شود و یا میزان تولید در آن کاهش می‌یابد، باعث بیکار شدن تعدادی از کارگران شده و آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد.

وی یادآور شد: تورم در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد است و حداقل دستمزد کارگران در سال آینده نباید از ۱۵ میلیون تومان کمتر باشد. در طول سال تورم روز به روز بیشتر می‌شود و معیشت کارگران باید واقعی دیده شود.

وی در پایان اظهار داشت: به علت هزینه سنگین اجاره مسکن بیشتر کارگران به حاشیه شهرها رفته‌اند و دیگر نمی‌توانند اجاره خانه شهرها را پرداخت کنند. نمایندگان که به مجلس راه پیدا کردند در سال آینده توجه بیشتری به قشر مظلوم کارگر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز