خبرگزاری کار ایران

کارگرانی که هنوز عیدی نگرفته‌اند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۷۷

کارگران واحدهای کوچک و فروشگاهی هنوز عیدی پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

کارگران یک فروشگاه برند فرش در تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم واریز عیدی پایان سال خود انتقاد کردند.

این کارگران افزودند: با وجود اینکه به نیمه اسفند نزدیک شده‌ایم، هنوز عیدی ما واریز نشده است.

این در حالیست که براساس اخبار دریافتی، کارگران در بسیاری از واحدهای کوچک، متوسط و فروشگاهی کشور، هنوز عیدی و پاداش پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

آرمین خوشوقتی، کارشناس ارشد حقوق و روابط کار، در این رابطه گفت: عرفاً عیدی باید قبل از پایان سال به کارگران پرداخت شود؛ عیدی و پاداش پایان سال، به معوقات مزدی کارگران در سال جاری مربوط می‌شود و باید قبل از پایان سال به کارگران پرداخت شود.

به گفته این کارشناس حقوقی، کارگران باید قبل از پایان اسفند عیدی خود را تمام و کمال دریافت کنند و هر نوع تاخیر در این زمینه به منزله‌ی تخلف از قانون است.

خوشوقتی ادامه داد: مبلغ عیدی نیز در قانون مشخص شده است و اگر کارفرمایی کمتر از میزان قانونی عیدی پرداخت کند، کارگران حق طرح شکایت دارند و می‌توانند شکایت خود را در مراجع حل اختلاف وزارت کار ثبت نمایند.

او تاکید کرد: در زمینه عیدی، علاوه قانون «عرف کارگاهی» نیز اهمیت دارد و کارفرما نمی‌تواند بدون توافق کارگران از عرف جاری کارگاه تخطی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز