خبرگزاری کار ایران

یک نامزد انتخاباتی حامی کارگران در تهران مطرح کرد؛

ضرورت سهیم شدن کارفرما در بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۲۹

مزد باید با تورم منطبق شود

امیرمصطفی حامد هاشمی گفت: اولویت مجلس باید این باشد که تا جای ممکن باید حقوق کارگران و دستمزد بالا رود تا به تطابق نرخ تورم برسیم.

به گزارش ایلنا، امیرمصطفی حامد هاشمی (حقوقدان و کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران) درباره برنامه خود پیرامون معیشت کارگران و گروه‌های فرودست اقتصادی جامعه را ارائه کرد. 

حامد هاشمی با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه کارگری گفت: اولویت مجلس باید این باشد که تا جای ممکن باید حقوق کارگران و دستمزد بالا رود تا به تطابق نرخ تورم برسیم. زیرا در سال‌های گذشته در تعیین مزد اجحاف قابل توجهی در افزایش مزد کارگران صورت گرفته و مجلس باید در موضوع مزد و حقوق ورود جدی‌تری داشته باشد. 

وی با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی کارگران و بازنشستگان گفت: کیفیت خدمات بیمه‌های تکمیلی در کشور ضعیف است و لازم است باتوجه به کاهش چند درصدی سهم بیمه کارفرما در سال‌های اخیر، سهمی برای کارفرما در دوران اشتغال و پس از پایان خدمت به منظور بهبود وضعیت بیمه‌های تکمیلی منظور شود. 

این کارشناس حقوق کیفری تاکید کرد: حمایت از معیشت بازنشستگان کادر درمان، بازنشستگان نیروهای مسلح (به ویژه کارگران صنایع دفاع که حقوق اندکی دریافت می‌کنند) و بازنشستگان فرهنگی و معلم باید به یکی از اولویت‌های مجلس فعلی تبدیل شود و این گونه نباشد که تنها نطق‌های حمایت از بازنشستگان را در ماه‌های باقی‌مانده به انتخابات مجلس از تریبون خانه ملت بشنویم. 

این کاندیدای حامی کارگران و بازنشستگان با اشاره به‌عدم حل مشکل واسطه‌های نیروی انسانی و شرکت‌های پیمانکاری گفت: حمایت از کارکنان و کارگران پیمانی در بخش خصوصی و دولتی ضرورتی است چون این گروه از رسمی‌ها و قراردادی‌ها آسیب پذیرتر هستند.

حامد هاشمی تاکید کرد: تصور کنید کارگران پیمانی و بدون ثبات شغلی در دولت و بخش خصوصی بخواهند تشکیل زندگی داده و ازدواج کنند؛ آنگاه خواهید دید که امکان برنامه‌ریزی در زندگی برای این گروه به دلیل‌عدم امنیت شغلی وجود ندارند و ساماندهی این نیروها هنوز در مجلس تعیین تکلیف نشده است. در چنین شرایطی حتی در ارگان‌های دولتی نیز به راحتی تعدیل می‌کنند و کاری از دست کارگر و کارکنان پیمانی و شرکتی برنمی‌آید. 

این وکیل حقوقی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی این است که طبق قانون تجارت سال ۱۳۴۷ که چندان تغییر نکرده است، افراد با مبلغ ۱ میلیون تومان می‌توانند شرکت تاسیس کنند که این نقصان قانونی مشکلات زیادی به بار می‌آورد. این قانون در مجلس باید اصلاح شود زیرا محل انجام بسیاری از کلاهبرداری‌ها از مردم و نیروی کار خود شرکت‌ها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز