خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم؛

تقوی فرهی: دفاع از حقوق مردم، هدف من است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۶۰

یک کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: ایمان دارم هیچ لذتی بالاتر از این وجود ندارد که بتوان بی‌منت ازحقوق مظلوم دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد تقوی فرهی، کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم، در یادداشتی درباره علت حضور خود در انتخابات و برنامه‌های موردنظر خود برای جامعه کارگری نوشت: متولد۱۶ فروردین ۱۳۵۵ مطابق ۵ آوریل ۱۹۷۶ میلادی مطابق ۵ ربیع الثانی ۱۳۹۶ هجری قمری در خانواده ایرانی مذهبی نظامی و فرهنگی در شهر تهران به دنیا آمدم. خانواده من اصالتا تهرانی هستند، پدرم نظامی بود فردی منظم و بسیار قانونمند بود و به ما آموخت در مسیر زندگی راه خدا و قانون و در همه عرصه‌ها در نظر بگیریم. ایشان فردی با ایمان و معتقد بود و از همان کودکی شاهد بودیم نماز شب ایشان ترک نمی‌شد. هیچ وقت به ما سه برادر نگفت نماز بخوانید به ما با رفتارش آموخت نماز مخصوصا نماز اول وقت سرلوحه زندگی قرار دهیم. ایشان هم‌دوره بزرگانی چون شهیدان نامجو و آبشناسان بود و همسنگر سرلشگر شهید فلاحی نیز بودند و زمان جنگ مسئولیت‌های خطیری داشتند. ازجمله و هر روز دفتر امام در ارتباط داشتند و هر روز گزارش جنگ به دفتر امام (ره) اعلام می‌کردند. 

مادر هم فرهنگی بود بخاطر اینکه ما درست‌تر تربیت شویم، پدر از ایشان خواسته بود کار را کنار بگذارد و به تربیت ما سه برادر رسیدگی کند. برادر بزرگم افسر بازنشسته نیروی دریایی و درجه ناخدا یکمی بازنشسته شد و ایشان نفر اول غواص نظامی بوده سمت مختلف فرماندهی در رده‌های مختلف داشتند. ضمنا شاگرد اول دانشگاه دافوس (دانشگاه فرماندهی و ستاد) نیز بودند. همچنین ایشان مولف به چندین کتاب هستند که از آن جمله می‌توان به خاورمیانه پس از نفت اشاره کرد. که در حال حاضر باتوجه علاقه و روحیه خانوادگی که به حقوق داشتیم وی کارشناس رسمی دادگستری در امور دریایی و غواصی است. 

برادر دومم سرهنگ بازنشسته مهندس هواپیما است و از افراد نخبه نیروی هوایی ارتش چمهوری اسلامی محسوب می‌شود. او فارغ التحصیل اولین دوره دانشگاه نیروی هوایی و مبتکر آزمایشگاه هیدرولیک دانشگاه هوایی است. ضمنا در دوران دانشجویی از شاگردان ممتاز دانشگاه شهید ستاری و آخرین سمت ایشان مسئول تحقیقات نیروی‌های مسلح بود. 

من از کودکی به فضای مسجد آشنا و علاقمند شدم تا حدی که دوست داشتم در حوزه علمیه ادامه تحصیل بدهم. ایام ماه مبارک و ایام محرم و ایام تابستان خود را مسجد می‌گذراندم. همیشه باهم سن و سال خود بر سرِ مکبری، رقابت داشتیم. در مسجدهای مختلفی فعالیت فرهنگی کردم تا مسئولیت فرهنگی مسجد را به عهده گرفتم. در مسجد روان خوانی و مسابقات مسجد شرکت می‌کردم، حتی عضو شورای دار القرآن مسجد هم شدم. با توجه به علاقه به امام عصر صاحب زمان عضو ستاد برگزاری نماز جمعه شدم تا سرباز آقا حساب شوم. 

در مدرسه هم به فعالیت فرهنگی ازجمله مسئول کتابخانه، عضو بسیج و انجمن اسلامی مشغول بودم. در طول زندگی در سازمان‌های خیریه و سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی حضور داشتم. به طور مثال، به عنوان دبیر همایشی تحت عنوان «افغانستان، بازسازی و توسعه» انتخاب شدم. 

با توجه به علاقمندی به مردم و تعامل با آن‌ها، در رشته ارتباطات و روابط عمومی ادامه تحصیل دادم؛ کاردانی و کارشناسی روابط عمومی وکارشناسی ارشد در رشته ارتباطات اجتماعی سوابق تحصیلیِ من است. علاقه وافری به مردم و دفاع  از حق و حقوق آنها دارم و می‌خواهم مقابلِ ضایع شدنِ حقوقِ انها بایستم.  پدرم نیز تا حق مظلوم را نمی‌گرفت از پا نمی‌نشست. تا حد توان خود از حق مظلوم دفاع می‌کرد و برایش غریبه و آشنا فرقی نداشت. 

من حتی در کتابخانه شخصی خود بیش از ۵۰ جلد کتاب حقوق دارم؛ ایمان دارم هیچ لذتی بالاتر از این وجود ندارد که بتوان بی‌منت از حقوق مظلوم دفاع کرد. پدر این جمله را همیشه در خانه از مولا علی (علیه السلام) تکرار می‌کرد که العدل یضع الامور مواضع‌ها یعنی: عدالت آنست هرچیز جای خود قرار دهید عدل است. 

در نتیجه به حکم وظیفه، حفظ نوع دوستی و عدالت خواهی کاندیدا و با شعار راهکار عدالت محور وارد میدان شدم. به عدالتِ پروردگار اعتقاد و ایمان دارم و معتقدم هر چه خدا خواهد همان خواهد شد. 

از جمله سوابق من می‌توان به: 

سوابق آموزشی: فنی حرفه (به مد ت۹۰۰ساعت)، ICDL مهارت (به مد ت۱۰۰ساعت) دوره مختلف مدیریت، روابط عمومی (به مد ت۱۵۰ساعت)، زبان انگلیسی در حد مکالمه. 

سوابق مهارتی: آشنایی با رسانه‌های اجتماعی، آشنایی کامل و مهارت مذاکره، اطلاع‌رسانی خبری سایت و روزنامه‌ها، آشنایی کامل شرکت‌های تبلیغاتی، آشنایی به فیلم برداری وعکاسی مهارت کامل، آشنایی کامل با گروه‌های هنری، آشنایی کامل و مهارت کامل به اصول خبر نویسی، آشنایی کامل و مهارت در برنامه‌هایی اجرایی و برنامه ریزی همایش و آشنایی کامل و مهارت در برگزاری سمینارها. 

سوابق پژوهشی و اجرایی: ارائه مقاله‌های علمی و پژوهشی در سایت‌های معتبر، چاپ اشعار و نقدهای هنری در سایتهای ادبی و هنری، اجرای برنامه‌های تعامل با ذینفعان در راستای تعالی سازمانی، کارشناس ستاد خبری وسایت مدیریت ارتباطات شرکت سایپا یدک، کارشناس تشریفات مدیریت ارتباطات شرکت سایپا یدک، کارشناس روابط عمومی مدیریت ارتباطات شرکت سایپا یدک، کارشناس نظرسنجی مدیریت ارتباطات شرکت سایپا یدک، پذیرش خودرو مدیریت ارتباطات شرکت سایپا یدک VIP، کارشناس NGO، همکاری با سازمانهای همکاری سازمان‌های مردم نهاد، دبیر اجرایی همایش افغانستان، بازسازی توسعه، دبیر اجرایی همایش جوانان و ایدز، دبیر کمیته جوان انجمن تنظیم خانواده ایران، عضو کمیته ارتباطات انجمن تنظیم خانواده ایران، عضو سازمان گفتگو تمدن‌ها، همکاری با سازمان‌های بین المللی IPPF/ UNCR / UNICEF /UN عضو باشگاه خبرنگاران جوان، عضو باشگاه رادیو جوان بعنوان گزارشگر و گوینده، عضو باشگاه تلویزیونی جوان، جوان منتخب استان تهران، مسئول روابط بین الملل سازمان مردم نهاد به کانون نواندیشان جوان، همکاری با نشریه‌های خرداد جوان، نواندیشان، مشتری مداری، عضو جوانان انجمن محلی شهرک غرب تهران، پیشرو در سازمان‌های مردم نهاد با روحیه داوطلبانه، مدیر ارتباطات انجمن بلاکچین ایران، روابط عمومی بازیگر و برنامه ریز چندین نمایش صحنه‌ای، فعال در حقوق کارگر و فارغ التحصیل دانشگاه کار (کاردانی و کارشناسی).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز