خبرگزاری کار ایران

یک کاندیدای مورد حمایت جامعه کارگری:

نقشه راه اصلی، بهبود معیشت کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۹۴

محمد ترک‌زبان گفت: مدار حرکت ما قانون است و نقشه راه اصلی ما بهبود معیشت کارگران است.

محمد ترک‌زبان، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شرکت هواپیمایی ایران و از کاندیداهای انتخاباتی جامعه  کارگری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: طی هماهنگی با خانه کارگر، اهم برنامه‌های ما برای ورود به مجلس، در راستای بهبود معیشت جامعه کارگری است.

او افزود: مدار حرکت ما قانون است و  نقشه راه اصلی ما بهبود معیشت کارگران است؛ قبل از هر چیز باید مفاد قانونی مربوط به معیشت و زندگی کارگران از جمله ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرایی شود؛ باید امنیت شغلی کارگران تامین شود تا مجبور نباشند با دستمزدهای ناچیز و قراردادهای یک‌ماهه و سه‌ماهه کار کنند.

ترک‌زبان به مصوبات و برنامه‌های ضد کارگری اخیر اشاره کرد و در این زمینه گفت: اخیراً چند موضوع اساسی مطرح شده؛ موضوعات و مصوباتی که حقوق قانونی کارگران را نشانه گرفته؛ ما اعتقاد داریم افزایش سن و سابقه بازنشستگی، خلاف تعهدات تامین اجتماعی‌ست و بایستی بازبینی و  ملغی شود؛ این قانون نیازمند چکش‌کاری جدی‌ست. قرار نیست بار بحران سازمان تامین اجتماعی برعهده‌ی کارگران کشور باشد.

به گفته این کاندیدای انتخاباتی، یکی دیگر از بحث‌های نگران‌کننده، بحثِ «مزد منطقه‌ای» است که دولت بر آن اصرار دارد و این در حالیست که دستمزدهای فعلی نیمی از هزینه‌های زندگی کارگران کشور را تامین نمی‌کند.

او تاکید کرد: مزد منطقه‌ای بایستی به تمامی از دستور کار خارج شود و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.

ترک‌زبان با تاکید بر اینکه «اینها مواردی‌ست که قصد داریم در مجلس دنبال کنیم» اضافه کرد: با دوستان خانه کارگر و کاندیداهای این تشکل صنفی در ارتباطیم و قصد داریم این مسائل را در همراهی و هماهنگی با هم پیش ببریم.

او در پایان افزود: به جز مسائل کارگری، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در برنامه‌های انتخاباتی ما قرار دارد؛ اولین برنامه در این زمینه، توجه به جوانان و دغدغه‌های آن‌هاست؛ در تمام برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید دغدغه‌ها و نیازهای جوانان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز