خبرگزاری کار ایران

اعتراض تشکل‌های کارگری پاکستان به تلاش دولت علیه انتخابات مجلس به خشونت کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۵۱

پلیس؛ حامیان تشکل‌های کارگری هوادار حزب تحریک پاکستان را که در راولپندی و اسلام آباد در اعتراض به امکان تغییر نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمدند، با گاز اشک‌آور و بازداشت و ضرب و شتم سرکوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری اکسپرس پاکستان، کارگران پاکستانی حامی حزب پیروز در انتخابات مجلس این کشور در اعتراض به تلاش ارتش و دولت مستقر برای تغییر نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمدند. 

پلیس؛ حامیان تشکل‌های کارگری هوادار حزب تحریک پاکستان را که در راولپندی و اسلام آباد در اعتراض به امکان تغییر نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمدند، با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و همچنین بازداشت و ضرب و شتم سرکوب کرد. 

کارگران هوادار حزب تحریک پاکستان در شهرهای مختلف پاکستان اعتراضاتی را علیه ادعای تقلب در انتخابات که از سوی دولت مطرح شده، برگزار کردند و دولت و ارتش را به تلاش برای کودتا متهم ساختند. 

کارگران هوادار حزب تحریک روز گذشته (یکشنبه) در مقابل دفتر کمیساریای انتخابات منطقه در صدیق آباد راولپندی و وزارت کشور در اسلام آباد تظاهرات کردند. طبق گزارش‌ها، پرسنل پلیس مستقر در راولپندی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. 

بنابر آمار انتخاباتی، حزب تحریک الانصاف پاکستان توانسته ۹۶ کرسی (بیشترین صندلی‌های مجلس) این کشور را به خود اختصاص دهد که باعث خشم حزب حاکم (مسلم لیگ) و برخی سران ارتش شده است. 

این درحالی است که عمران خان (رئیس جمهور سابق این کشور) هنوز براساس پرونده ادعایی دولت در زندان به سر می‌برد. 

کارگران می‌گویند دولت عمران خان و حزب او در دوران کوتاه تصدی قدرت اقدامات قابل توجهی برای کارگران پاکستانی انجام داده بود و به همین علت بیشتر تشکل‌های کارگری از حزب تحریم و شخص عمران خان در انتخابات مجلس حمایت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز