خبرگزاری کار ایران

مشاغل خانگی علامت تجاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۱۵

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای رونق اقتصادی کشور و افزایش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی، علامت تجاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سیامک اسلامی، سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد در این‌باره اظهار کرد: مطابق بند ۵ ماده ۱۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۷، از متقاضیان حقیقی و حقوقی علامت تجاری، درخواست می‌شود مدارک خود مبتنی بر فعالیت در حوزه ذی‌ربط را ارائه دهند تا علامت تجاری به فعالان واقعی کسب‌و‌کار، تعلق گیرد و زمینه تمایز محصولات و خدمات آنان فراهم شود.

وی افزود: با توجه به لزوم حمایت از مشاغل خانگی و در راستای پیگیری و برگزاری نشست‌های مشترک اداره ثبت علائم تجاری و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بنا شد، درخواست متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسط اداره ثبت علائم تجاری بررسی و در صورت انطباق با قوانین و مقررات ملّی و بین‌المللی، ثبت رسمی علامت انجام شود.

اسلامی افزود: مجوزهای پشتیبان مورد پذیرش، مربوط به فعالیت‌های «صنایع دستی، فرش دستباف، برخی شاخه‌های هنری، پرورش گل و تولیدات گیاهی، صنایع نساجی و پوشاک و سراجی و نیز برخی شاخه‌های صنعت و خدمات» است.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: بررسی مجوزهای پشتیبان به‌صورت استعلام الکترونیکی برخط(وب‌سرویس) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز