خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار به مناسبت دهه فجر:

امیدآفرینی محور برنامه‌های ستاد کارگری و کارفرمایی بزرگداشت دهه فجر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۸۷

کمک به پرشور شدن انتخابات یکی از اهداف ما از فعالیت‌های ستاد کارگری و کارفرمایی بزرگداشت دهه فجر است که به این دلیل اهمیت دارد که ما بدون حضور مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت تصمیم‌گیری برای اقدامات مهم در نظام تقویت نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ستاد کارگری و کارفرمایی بزرگداشت دهه فجر با حضور محمد چکشیان (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار) و اصحاب رسانه در دفتر تهران سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

چکشیان در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مخاطب این ستاد ۱۵ میلیون نفر جامعه کارگری و کارفرمایی کشور و میلیون‌ها نفر از خانوارهای آنها است، اظهار کرد: به تعبیر رهبر انقلاب کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند و مهمترین نقش در بهره‌وری و کارآمدی اقتصادی را دارند. لذا هرچه به این قشر جامعه خدمت شود، کم‌ است.

وی افزود: از آنجا که امسال اعیاد شعبانیه با دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان شده، تمرکز ستاد بر امیدآفرینی، شادی و نشاط است. امیدآفرینی به ویژه در شرایط فعلی بسیار مهم است زیرا مرکز ثقل بیانیه گام دوم انقلاب رهبری محسوب می‌شود. از آنجا که حرکت جامعه بستگی به امید و آینده باوری است، باید امید آفرینی را در مرکز توجهات قرار دهیم. باید در این دوره از دستاوردهایی که انقلاب اسلامی داشته بگوییم تا جامعه کار و تولید به این باور برسد که «می‌شود کاری کرد!»

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار تصریح کرد: کمک به پرشور شدن انتخابات یکی از اهداف ما از فعالیت‌های این ستاد است که به این دلیل اهمیت دارد که ما بدون حضور مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت تصمیم‌گیری برای اقدامات مهم در نظام تقویت نخواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی میزها و مواکب خدمت در طول دهه فجر و راهپیمایی‌ها در مراکز استان‌ها ذیل حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی کارگری در رشته‌های مختلف مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی، کبدی و.‌. و شیفت ایثار در واحدهای تولیدی با حضور تشکل‌ها و بسیج کارگری از جمله این اقدامات است. دانشجویان ما نیز باید پیشرفت‌های فنی و تولیدی کشور را در این دهه ببینند تا متوجه استقلال کشور در کالاهایی که سال‌ها به واردات آنها وابسته بودیم، درون همین کشور بشوند.

چکشیان با اشاره به اینکه «صیانت و حفظ نشاط و سلامت روان کارگر بسیار مهم است» گفت: اگر این عناصر نباشند، فرآیند و انگیزه کار در کشور مخدوش خواهد شد. ما مولفه‌های فرهنگ کار را در جشنواره اتقان با حضور کارگران با همین هدف یعنی رشد فرهنگ بهره وری برگزار کرده‌ایم. در جشنواره امتنان نیز کارگران نخبه را شناسایی می‌کنیم و به خود کارگران از طریق پیامک در این حوزه اطلاع رسانی کردیم.

وی افزود: ۹۴۸ خانه‌های بهداشت و ۲۳۸۴ ایستگاه بهگر تاسیس شده که در دولت سیزدهم رشد ۷۲ درصدی داشتیم. لیگ ورزش کارگری را نیز تاسیس کردیم که شروع آن از سال آینده جدی خواهد شد. ضمن اینکه المپیاد ورزشی کارگران زن نیز در دستور کار قرار دادیم. برگزاری هزاران رویداد ورزشی تاکنون، یکی از دستاوردهای مهم این معاونت بوده است.

معاون وزیر کار اضافه کرد: به مناسبت ایام دهه فجر ما به برخی مراکز صنعتی ابلاغ کردیم که با هماهنگی مراکز آموزشی و علمی، دانشجویان و دانش آموزان در حوزه‌های فنی را به بازدید از مراکز تولید دانش بنیان و دستاوردهای فنی کشور و مهندسی‌های معکوس شکل گرفته بردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز