خبرگزاری کار ایران

به کاندیداهایی از جنس کارگر یا حامی کارگران رای دهید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۷۷

حسین حبیبی گفت: مراقب باشید و در هر استان به کاندیداهایی از جنس کارگر و یا حامی کارگران که از آنها تعهد خواهید گرفت رای دهید.

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، به خبرنگار ایلنا گفت: اگر افزایش سن و سابقه بازنشستگی در مجلس تصویب شد به خاطر این بود که نمایندگان متعهد به جامعه ۶۵ درصدی کارگری در مجلس نداشتیم.

او افزود: حالا اگر می‌خواهیم در مجلس حضورداشته باشیم و برای جامعه بزرگ و فهیم کارگری کاری بکنیم، باید نمایندگانی از جنس خودمان و متعهد به کارگران را انتخاب و روانه مجلس بکنیم؛ نمایندگان مجلس به اصطلاح انقلابی نه تنها مردمی و کارگری نبودند بلکه با رای محرومین جامعه آمدند ولی کاری برای محرومین نکردند؛ ما در این دوره شاهد بودیم که هیچ باری از دوش کارگران برنداشتند بلکه در ایجاد گرانی و تورم نیز با بی‌تفاوتی و عملکرد منفعل نقش داشتند.

به گفته‌ی حبیبی، «نمایندگان مجلس باید امانتدار رای مردم باشند، باید در حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم ساعی بوده، از قانون اساسی دفاع کرده و خواستار اجرای آن شوند و باید آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مد نظر داشته باشند».

این فعال کارگری تاکید کرد: کاندیدایی که در زمان انتخابات مردم را با چلوکباب و بریز و بپاش قانع می‌کند قابل اطمینان و اعتماد نیست؛ کاندیدایی که وعده استخدام و اشتغال می‌دهد قابل اطمینان و اعتماد نیست؛ کاندیدا باید متعهد به قانون اساسی و عمل به آن باشد؛ کاندیدا باید قول کتبی دهد که دنبال شفافیت باشد. کاندیدا نباید وکیل دولت باشد، باید مستقل باشد؛ کاندیدای مجلس باید ماهیانه و یا به ضرورت با موکلین دیدار و گفتگو داشته باشد

او ادامه داد: کاندیدا باید تمام قد از کارگران شاغل و بازنشسته حمایت و دفاع کند و نسبت به ارتقای اقتصادی و معیشتی و تصویب قوانینی که منجر به افزایش چتر حمایتی قانون از آن‌ها می‌شود اقدام جدی بکند. کارگران نباید به کاندیداهای اتاق بازرگانی و سرمایه‌داران و حامیان آن‌ها رای بدهند؛ اگر دقت نکنیم نه تنها گرانی و بحران معیشت ادامه خواهد داشت بلکه قوانین مشابه افرایش سن و سابقه بازنشستگی با شدت و حدت بیشتر تصویب خواهد شد؛  قوانینی تصویب خواهد شد که منجر به کاهش چتر حمایتی قانون اساسی و قانون کار و تامین اجتماعی خواهد شد.

حبیبی در پایان خطاب به کارگران کشور گفت: مراقب باشید و در هر استان به کاندیداهایی از جنس کارگر و یا حامی کارگران که از آنها تعهد خواهید گرفت رای دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز