خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برخوردِ سلیقه‌ایِ وزارت کار با انتخاباتِ کانون کارگران ساختمانی استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۶۹۹

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان گفت: اداره کل کار استان گلستان، مدارک دو نفر از کاندیداها را برای تعیین صلاحیت به ارگانهای زیربط ارائه نداده است.

روح‌اله محمدی (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: انتخابات کانون کارگران ساختمانی استان گلستان اواسط هفته جاری در حالی برگزار شد که اداره کل کار استان، مدارک بنده و آقای امیر نجفی، نایب ریس انجمن صنفی کارگران ساختمانی یکی از شهرهای استان، را برای تعیین صلاحیت به ارگانهای زیربط ارائه نداد. 

وی گفت: بعد از پیگیری موضوع از حراست اداره کل کار، کارشناس حراست علت رد صلاحیت را بی‌توجهی به خواسته‌های اداره کار عنوان کرد! آن‌ها گفتند شما نباید کاندیدا شوید و مدارک شما را جهت تایید صلاحیت ارسال نکرده‌ایم. 

محمدی بیان کرد: از آنجا که خواسته‌های اداره کل کار استان کاملا غیر قانونی بود، هیت مدیره انجمن بندرگز به آن تمکین نکرد و به همین دلیل تحت فشار روانی در سطح شهرستان و استان قرار گرفت. 

وی گفت: وزارت کار طبق ماده ۱۳۱ قانون کار و آیین نامه اجرایی و اساسنامه انجمن‌ها، نقش نظارتی در امورِ تشکل‌ها دارد و با توجه به شواهد موجود، نقشِ اداره کل از نظارتی به دخالتی تغییر یافته است. 

محمدی در پایان گفت: احتمالا اداره کل استان گلستان با مهندسی کردن انتخابات تصمیم دارد فرد مورد نظر خود را بر مسندِ ریاستِ کانون استان بنشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز