خبرگزاری کار ایران

بانک سیتی گروپ ۶۰ هزار کارمند را اخراج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۹۲

اخراج گسترده کارمندان بانک سیتی گروپ پس از آن صورت می‌گیرد که این مجموعه در معاملات مالی خود دچار زیان خالص ۱.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه سی. ان. ان آمریکا، مارک میسون مدیرعامل بانک بزرگ سیتی گروپ آمریکا روز شنبه اعلام کرد: بزودی مجموعه بانک سیتی گروپ ۲۰ هزار کارمند خود را در داخل و ۴۰ هزار نفر دیگر در شعبات خارجی خود طی سال ۲۰۲۴ اخراج خواهد کرد. 

تعدیل گسترده نیروی این بانک پس از آن صورت می‌گیرد که این مجموعه بانکی (سیتی گروپ) در معاملات مالی خود دچار زیان خالص ۱.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ شد. این بانک بدترین وضعیت مالی را طی دو دهه گذشته از سر گذرانده است. 

بانک سیتی گروپ آمریکا انتظار دارد که کاهش تعداد کارمندان بانک ۲.۵ میلیارد دلار در بلندمدت برای شرکت آورده داشته و جبران زیان انباشته ایجاد کند. 

این بانک همچنین از بابت بانک‌های منطقه‌ای خود در آمریکای جنوبی آسیب مالی دیده است که به دنبال جبران آن خواهد بود. 

اخراج‌های سراسری بخشی از تلاش چندین‌ساله مدیرعامل سیتی گروپ برای کاهش تشریفات اداری و افزایش سودهای آتی است. 

کارکنان این بانک در مقابل معتقد هستند که وضعیت مالی بانک خوب است و مشکل بانک به خاطر عملیات پرریسک مالی است که در سال‌های گذشته انجام داده و پیش از این زیان نیز، بانک برای افزایش سود، به دنبال تعدیل نیرو و اخراج گسترده بوده اما بهانه‌ای نداشته است. 

علاوه بر ۲۰ هزار کارمند آمریکایی این بانک، سیتی گروپ اعلام کرد که ۴۰ هزار کارمند را از واحد مکزیک و آمریکای مرکزی خود حذف خواهد کرد و تعداد کل کارکنان شرکت را از ۲۴۰ هزار نفر به حدود ۱۸۰ هزار نفر خواهد رساند. 

 این بانک اعلام کرد که انتظار دارد طی چند سال آینده تا ۱ میلیارد دلار به‌عنوان حقوق و پاداش پایان کار و هزینه‌های سازماندهی مجدد مربوط به بازسازی منابع انسانی خود بپردازد. 

در جریان این وعده اخراج گسترده نیرو، سهام سیتی در معاملات کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز