خبرگزاری کار ایران

کارخانه کاغذ دیبای شوشتر از پایانِ آذر تعطیل است/ بلاتکلیفی ۳۵۶ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۹۲

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر، این واحد صنعتی موقتا تعطیل و حدود ۳۵۶ کارگر بومی بلاتکلیف شدند.

یک منبع کارگری در شهرستان شوشتر به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر در شمال استان خوزستان قرار دارد اما فعالیتش به دلیل آنچه از سوی کارفرما بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، از حدود ده روز پیش موقتا تعطیل اعلام شده و در نتیجه تمامی ۳۵۶کارگر شاغل در این واحد تولیدی سرگردان هستند.

بر پایه این اظهارات؛ کارگران موردنظر که تا پیش از این به صورت‌های مختلف قراردادی، روزمزد و پیمانکاری مشغول کار بودند، بین دو تا سه ماه مزد معوقه طلبکارند.

این کارگر به نقل از کارگران تولیدکننده کاغذ سفید، کرافت، چاپ، تحریر و خمیر کاغذ در شمال استان خوزستان گفت: به دلیل‌ عدم اجرای مصوبه کمیته کاغذ و نشر از سوی بانک ملی، این کارخانه با مشکل مالی مواجه شده و در نتیجه استمرار این وضعیت، از روزهای پایانی آذرماه فعالیت کارخانه با ۳۵۶ کارگر متوقف شده است.

وی افزود: پیش از این شرایط تولید در کارخانه دیبای شوشتر خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه یک‌ساله باعث بحرانی شدن وضعیت شد، عدم حمایت مالی دولت از این کارخانه برای تولید کاغذهای چاپ و تحریر است.

به گفته این کارگر؛ اردیبهشت سال جاری در جلسه اختصاصی که با حضور معاون رئیس جمهور، وزیرارشاد، معاون وزیر صمت، مدیرعامل بانک ملی ایران و جمعی دیگر از مسئولین با رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبا شوشتر برگزار شد، مقررشده بود این کارخانه حدود ۲۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به قیمت تعیین شده از سوی سازمان حمایت، تولید کند و در مقابل؛ تعهدی که دولت پذیرفت آن بود که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت ارشاد داده شود و از طریق آن وزارت در اختیار این شرکت جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید کاغذ چاپ و تحریر قرار گیرد. این امر به صورت مصوبه درآمد که از قرار معلوم بعد از گذشت حدود ۸ ماه هنوز مصوبه کمیته کاغذ و نشر انجام نشده و بانک عامل حاضر به پرداخت این تسهیلات به بهانه‌های مختلف نیست و همین امر کارخانه را با بحران مالی روبرو کرده است.

این کارگر با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهادهای دولتی مستقر در شهرستان شوشتر مراجعه کرده‌اند، در خاتمه گفت: باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا مسئولان چاره‌ای برای بازگشایی کارخانه و امکان اشتغال دوباره کارگران بیاندیشند.

شرکت کاغذسازی دیبای شوشتر با استفاده از الیاف نیشکر (باگاس) تولیدکننده انواع کاغذ (بسته‌بندی، بهداشتی، کاغذ دیواری) است و از سال ۱۴۰۲ در زمینه تولید کاغذ چاپ و تحریر فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز