خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تمدید شد؟ / منتقدِ عملکردِ این شرکت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۱۶

یک فعال کارگری گفت: اگر قرار است بیمه تکمیلی به کارِ بازنشستگان نیاید، چرا باید هزینه‌ای بابتِ آن صرف شود. بارها گفته‌ایم که تأمین اجتماعی این هزینه را بردارد و صرفِ بالا بردن و با کیفیت کردنِ خدماتِ خود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی امسال نیز با شرکتِ آتیه‌سازان حافظ قرارداد بست؛ اقدامی که بسیاری به آن منتقد هستند و آن را به نفع بازنشستگانِ تامین اجتماعی نمی‌‎دانند. 

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در انتقاد از بستنِ قراردادِ مجدد با بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت: پیش از این شنیده بودیم که بیمه دانا نیز برای بستنِ قراردادِ بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام آمادگی کرده است، اما آقایان بازهم با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بستند. به عنوان نماینده کارگر نمی‌دانیم چرا باید با وجودِ تمامِ ضعفهای آتیه‌سازان حافظ بازهم با این شرکت قرارداد بسته شود؟

کریمی ادامه داد: ما به عملکردِ بیمه‌ی آتیه‌سازان حافظ منتقدیم. این بیمه حتی ۳۰درصد هم به بازنشستگان خدمات نمی‌دهد و در واقع هزینه‌ای که از جیبِ بازنشسته و همچنین تأمین اجتماعی صرف بیمه‌ی تکمیلی می‌شود، سودِ چندانی برای بازنشسته ندارد و آتیه‌سازان حافظ بر اساس تعهداتِ خود و آنچه در قرارداد آمده، عمل نمی‌کند. 

این فعال کارگری گفت: اگر قرار است بیمه تکمیلی به کارِ بازنشستگان نیاید، چرا باید هزینه‌ای بابتِ آن صرف شود. بارها گفته‌ایم که تأمین اجتماعی این هزینه را بردارد و صرفِ بالا بردن و با کیفیت کردنِ خدماتِ خود کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: انتظار داشتیم دو – سه ماه قبل از پایان قرارداد با بیمه آتیه‌سازانِ حافظ این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد، نظرات مشورتی گرفته شود و مناقصه‌‌ای عادلانه برگزار شود تا از بین گزینه‌های موجود بهترین گزینه را برای بازنشستگان انتخاب کنیم. 

کریمی افزود: تأمین اجتماعی مکلف است قانون الزام را اجرا و صفر تا صد هزینه‌ی درمان را پرداخت کند. اما نه این اتفاق می‌افتد و حتی وقتی بازنشستگان هزینه‌ای بابتِ بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند، باز هم نمی‌توانند از خدمات درمان رایگان استفاده کنند. 

این فعال کارگری تأکید کرد: با توجه به اینکه آتیه‌سازان حافظ امتحان خود را پس داده و عملکردش رضایت‌بخش نبوده، امسال باید تلاش بیشتری برای بستنِ قرارداد به نفع بازنشستگان می‌شد. باید بیمه‌های مختلف را بررسی می‌کردند و از بین‌شان بهترین را برای بازنشسته انتخاب می‌کردند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: در قزوین سه بیمارستان داریم که یکی از این بیمارستانها حتی بیمه‌ی مادر را هم نمی‌پذیرد. بازنشسته‌ای که کارش به این بیمارستان‌ها می‌افتد باید از جیبِ خود هزینه کند و بعد از ماه‌ها دوندگی تازه می‌تواند بخشی از پول خود را زنده کند که با وضعیتِ تورم، این پول ارزش خود را از دست می‌دهد. 

کریمی گفت: نظارت و تعهد در خدمات درمانی پایین است و این وضع مشکلاتِ بازنشستگان را روز به روز بیشتر می‌کند. خدمات درمان برای بازنشستگان مهم است و طبق قانون باید رایگان انجام شود اما بازنشسته برای یک عمل جراحی باید هست و نیستِ خود را بفروشد و به بیمارستان خصوصی بدهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز