خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رفع مشکلات صنایع گلستان اولویت مسئولان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۰۸

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان با تاکید بر ضرورت رفع موانع تولید، گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید یکی اولویت‌های اصلی مسئولان استان باشد.

«روح الله تجری» درحاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بندرگز به خبرنگار ایلنا گفت: امروز از چهار کارخانه در شهرک صنعتی بندگز بازدید کردیم که مشکل اصلی آن‌ها در تابستان برق و در زمستان گاز است. بنابراین مسئولان باید بازدیدهای مکرر از واحدهای تولیدی داشته باشند و برای رفع آن‌ها اقدام جهادی انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر مشکل برق این واحدها حل شود می‌توانند ظرفیت تولید خود را در شیفت دوم راه‌اندازی کنند و تعداد ۱۵۰ کارگر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند. برخی از واحدهای تولیدی استان مشکلاتی مانند، کمبود نقدینگی، سرمایه درگردش، اختلاف با شرکا و… را دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵ واحد صنعتی که به دلایل مختلفی راکد بودند به چرخه تولید بازگشته‌اند و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل گامی اساسی در جهت رونق اقتصادی است.

تجری گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به کار هستند. دولت باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها تولیدی و صنعتی مشکلات آن‌ها را حل کند.

وی بیان کرد: امروز بیش از هر چیزی نیازمند تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان هستیم و اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، سرقت و…کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی کار استان افزود: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان  یکی از اولین و مهم‌ترین گام‌های  رونق تولید است و واردات کالاهای مشابه تولید داخل  برای رونق تولید داخل ضرر است. دولت باید برای جلوگیری از واردات بی‌رویه اقدمات جدی انجام دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بانک‌ها مهم‌ترین نقش را در تعطیلی واحدهای تولیدی دارند و حل مشکلات بدهی تسهیلات صنعتی و تولیدی در نظام بانکی از راه‌حل‌های اساسی رونق تولید است.

گفتنی است که در این بازدید مدیرکل تامین اجتماعی گلستان، مسئول بسیج کارخانه‌جات سپاه نینوا و معاون شهرک‌های صنعتی، اداره کل برق حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز