خبرگزاری کار ایران

تجمع گسترده تشکل‌های کارگری یونان در همبستگی با فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۲۴۷

کارگران یونانی با شعار «قتل عام را متوقف کنید» و «ما شریک جنایت نخواهیم بود» از دولت یونان و اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه حمایت از دولت اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از اتحادیه WFTU، این هفته در روز دوشنبه سی‌ام اکتبر، هزاران کارگر یونانی در آتن پایتخت این کشور به دعوت از تشکل‌های کارگری و در راس آن اتحادیه سراسری کارگران این کشور «PAME» در دفاع از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند. 

آنها با شعار «قتل عام را متوقف کنید» و «ما شریک جنایت نخواهیم بود!» از دولت یونان و اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه حمایت از دولت اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه متوقف شود. 

تشکل سراسری «PAME» یونان از زحمتکشان و کارگران این کشور خواست نسبت به کشتاری که اسرائیل در فلسطین انجام می‌دهد، واکنش اعتراضی از خود نشان دهند. 

در بیانیه اعضای این تشکل آمده است: ما همراه با مردم اغلب کشورهای جهان علیرغم تلاش برای ساکت‌کردن امواج اعتراضی به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، بسیج بزرگی را در همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌کنیم و به خیابان‌ها باز خواهیم گشت. ما برای تحقق یک فلسطین آزاد و برای توقف خشونت‌ها و جنگ و برای جلوگیری از هرگونه مشارکت کشورمان در کشتار فلسطینی‌ها، به خیابان می‌آییم. 

در تظاهرات بزرگ تشکل‌های کارگری و دانشجویی در آتن (پایتخت یونان)، تجمع‌کنندگان مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل رفته و با اجتماع در مقابل این دو محل، به سردادن شعارهای ضد جنگ پرداختند. 

هزاران نفر با شعار «جنایت‌کاران… جنایت‌کاران... » انگشت اشاره خود را رو به این دو سفارتخانه گرفتند.

سفیر دولت خودگردان فلسطین در یونان و و نماینده مهاجران و پناهندگان فلسطینی در یونان نیز در این تظاهرات شرکت کرده و از اعلام همبستگی تشکل‌های کارگری، مدنی و دانشجویی این کشور با مردم غزه قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز