خبرگزاری کار ایران

ذوالنوری در نطق پیش از دستور:

جزئیات جلسه مجلس با امیرعبداللهیان برای بررسی وضعیت غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۷۲

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعتی قبل نشستی با وزیر خارجه جهت بررسی وضعیت مسلمانان بی‌پناه غزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در آغاز جلسه علنی نوبت عصر (امروز سه شنبه ۲۵ مهر) مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس شورای اسلامی از ساعتی قبل نشستی با وزیر خارجه جهت بررسی وضعیت مسلمانان بی‌پناه غزه داشت از وزیر خارجه برای ارائه گزارشاشش به نمایندگان برای ارائه نظرات‌شان تشکر می‌کنم. 

وی با بیان این‌که این جلسه در قالب جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: شاهد نسل‌کشی مردم مسلمان غزه هستیم. برای نظام سلطه و برخی کشورهای پیرواش متأسف هستیم که شاهد نسل‌کشی مردم مسلمان غزه هستند اما به جای دفاع از مردم مظلوم میدان را برای خون‌خواری و خون آشامی و خون‌ریزی صهیونیست‌ها فراه می‌کنند.

ذوالنور افزود:هر حکومتی بر سه پایه سرزمین، ملت و دولت استوار است.انعقاد و نطفه رژیم صهیونیستی از ابتدا وارونه بوده است ابتدا با اعلام بالفور انگلیسی با کمک آمریکا دولت مجعول را در منطقه خلق کرده‌اند بدون آنکه ملت و سرزمینی باشد، در ادامه یهودیان صهیونیست را در سراسر دنیا به سمت فلسطین کوچ دادند. با وعده‌ها و مشوق‌هایی عرصه را بر مردم فلسطین تنگ کردند و در مرحله بعدی سرزمین‌های مردم عرب فلسطینی را غصب کردند و خانه‌های شهرک‌های صهیونیستی را بر ویرانه‌های خانه فلسطینی‌ها برپا کردند.امروز نگرانی جدی صهیونیست‌ها و اربابانشان این است که با حرکت جهادی رخ داده، فرار مهاجران و مهاجمان و غاصبان از غزه آغاز شود و دولت جعلی رژیم صهیونیستی بی‌ملت بماند، فروپاشی دولت آغاز شده است.

نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولین اقدام عملی کشورهای اسلامی آن است که آنهایی که در گرداب معامله قرن افتادند معامله پرخسران و پرضرر را کنار بگذارند همچنین کسانی که حرکت منحوس عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی آغاز کرده و استمرار دادند از این مسیر جهنمی برگردند و مسیر خودشان را ادامه دهند.کشورهای اسلامی و مدعیان حمایت از حقوق بشر هم حداقل کارشان تحریم رفت و آمد و معاملات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی‌اش باشد که باید به فوریت اجرایی شود. همچنین باید پشتیبانی‌های خود را گسیل داده و کشورهای همسایه فلسطین مسیر را برای یاری رساندن به مردم مظلوم بی‌پناه فلسطینی فراهم کند.

وی ادامه داد:باید فشار سنگین و همه‌جانبه به مجامع بین‌المللی وارد شده که وسط آیند و جلوی نسل کشی و کوچ اجباری مردم غزه را بگیرند اگر کشورهای منطقه در جلوگیری از کشتار مردم مسلمان فلسطین و غزه اهتمام و اقدامی به خرج ندهند و حیوان درنده خوی رژیم صهیونیستی بتواند از خاکریزها عبور کند، کشوری که کوتاهی کرده در منطقه دیگر امنیت ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز