خبرگزاری کار ایران

ابوترابی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

هر ۲۰ دقیقه یک کودک بی‌گناه شهید می‌شود/ غربی‌ها چگونه با کارت حقوق بشر بازی دوگانه می‎‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۰۲

یک نماینده مجلس گفت: حقوق بشر برای غربی‌ها یک ابزار و سیاست دوگانه است و با این کارت، دوگانه و متضاد بازی می‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حملات شدید ارتش اسرائیل علیه مردم غزه و قطع دسترسی مردم این شهر به آب و برق و غذا و دارو گفت: ما شاهدیم که رژیم اشغالگر قدس هیچ کدام از قوانین بین‌المللی را  رعایت نمی‌کند و مردم بی‌پناه، زنان و کودکان زیر آتش هستند، در صورتی که طبق تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی باید با زنان، بچه‌ها و افراد سالمند از از خشونت‌های جنگی مصون باشند. 

این نماینده مجلس یادآور شد:طبق قوانین بین‌المللی تمام بیمارستان‌ها باید از هرگونه تعرض مصون باشند اما ما شاهدیم امروز صهیونیست‌ها به عمد هیچ کدام از قوانین بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند حتی از امکانات جنگ افزارهای ممنوعه که تمام قوانین بین‌المللی آن‌ها را ممنوع کرده مانند بمب‌های فسفری و خوشه‌ای استفاده می‌کنند و بیمارستان‌ها را می‌زنند و هر ۲۰ دقیقه یک کودک بی‌گناه از فلسطینی‌ها شهید می‌شود.

وی ادامه داد: همان گونه که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنیم، رزمندگان فلسطینی با زنان و کودکان شهرک‌نشین رفتار دوستانه و اسلامی دارند که مهم‌ترین موضوع اسلامی بودن است، دیدیم که چگونه با با بچه های اسرائیلی رفتار کردند به آنها آب و غذا و امکانات دادند و در نهایت آنها را آزاد کردند و به اسارت نگرفتند. حتی بچه‌های فرماندهان رژیم اسرائیل را به اسارت نگرفتند و آزاد کردند و حاضر نشدند آن‌ها را به عنوان اسیر به غزه بیاورند.

این حقوقدان تاکید کرد: لذا ما شاهد هستیم یک طرف که همان فلسطینی‌ها هستند در نهایت مظلومیت قوانین انسانی، اسلامی و بشردوستانه را رعایت می‌کنند و از سوی دیگر صهیونیست‌ها تمام امکانات قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و با جنگ افزارهای خلاف حقوق بشر می‌جنگند.

وی درخصوص این‌که غربی‌ها هر زمان می‌خواهند در مقابل کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند و از آن به عنوان ابزاری برای تنبیه استفاده می‌کنند اما در مورد فاجعه انسانی غزه سکوت کرده‌ و یا حتی با تجمعاتی در حمایت از مردم غزه برخورد می‌کنند، گفت: بحث حقوق بشر برای غربی‌ها یک استاندارد دوگانه است؛ هر گاه می‌خواهند کشوری را محکوم  و تحریم کنند و برخوردی با وی انجام دهند از ابزار حقوق بشر استفاده می‌کنند. در واقع هرجایی به نفعش‌شان باشد، از حقوق بشر استفاده می‌کنند، هرجا به نفعش‌شان باشد سکوت می‌کنند و مانند امروز کنار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و کمک می‌کنند 

ابوترابی با بیان این‌که حقوق بشر  برای غربی‌ها یک ابزار و سیاست دوگانه است و با این کارت بازی دوگانه و متضاد بازی می‌کنند، تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند و یک فکر عاجلی کنند.

وی عنوان کرد: کشورهای اسلامی توان و ظرفیت بسیار خوبی دارند اگر باهم متحد شوند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. لذا باید به خودباوری برسند و کمک حال مردم غزه و فلسطین باشند. ان‌شاالله سران کشورهای اسلامی یک فکر عاجل کنند و برخورد لازم را با صهیونیست‌ها در همه ابعاد انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز