خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلاتِ کارگران را دستاویزِ وعده‌های انتخاباتی نکنید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۹۸

یک فعال کارگری گفت: خیلی از نمایندگان به موضوعاتِ کارگری اشراف ندارند اما بعضا از آنجا که می‌دانند کارگران مشکلاتِ بسیاری دارند، مشکلاتِ کارگران را دستاویزِ اهدافِ انتخاباتیِ خود قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان سهرابی (فعال کارگری) در انتقاد از تعدد وعده‌های نمایندگانِ مجلس در آستانه‌ی انتخابات گفت: این روزها نمایندگان مجلس بسیار فعال شده‌اند و در مورد معیشت کارگران، خط فقر و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و امنیت شغلی سخنان بسیاری می‌گویند، اما کارگران می‌دانند که آنچه این روزها مطرح می‌شود چیزی بیش از وعده و وعیدهای انتخاباتی نیست. 

سهرابی گفت: بسیاری از نمایندگان به موضوعاتِ کارگری اشراف ندارند اما بعضا از آنجا که می‌دانند کارگران مشکلاتِ بسیاری دارند، مشکلاتِ کارگران را دستاویزِ اهدافِ انتخاباتیِ خود قرار می‌دهند. نماینده مجلسی که اولین بار کلمه اصلاحاتِ پارامتریک را شنیده و از آن دفاع هم می‌کند، چگونه مدعیِ حمایت از کارگران است؟ نماینده‌ای که به اسم حمایت از صندوقِ بازنشستگی و جلوگیری از ورشکستگیِ آن، از افزایش سن بازنشستگی و تغییر مبنای محاسبه‌ی مستمری دفاع می‌کند و نمی‌داند که با این کار زندگیِ بازنشستگان سخت‌تر از قبل خواهد شد و هیچ تضمینی هم برای بهبودِ وضعیتِ صندوق‌های بازنشستگی نیست، چگونه مدعی حمایت از کارگران است؟ نمایندگانی که سال‌ها روی دو طرح بیمه کارگران ساختمانی و ساماندهی کارکنان دولت تبلیغ کردند و در نهایت هم یکی را بی‌نتیجه گذاشتند و دیگری را به حداقلی‌ترین شکل ممکن تصویب کردند، چگونه همچنان وعده‌ی حمایت از کارگران می‌دهند؟

وی به طرح بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: این طرح که قرار بود مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کند در نهایت به گونه‌ای مصوب شد که با استناد به گفته‌ی کارشناسان تأمین اجتماعی، احتمالا نتواند مشکل کمبود منابع تأمین اجتماعی برای بیمه کارگران را جبران کند، که این وضعیتِ امکانِ بهره‌مندی از حق بیمه اجتماعی را از خیلی از کارگران ساختمانی می‌گیرد. 

این فعال کارگری همچنین به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: این طرح نیز نزدیک به سه سال در مجلس است، بارها در صحن مطرح شده و بارها کارگران امیدوار شده‌اند اما هنوز به نتیجه نرسیده است. ظاهرا قرار است موضوع بعد از پایانِ برنامه توسعه هفتم پیگیری شود اما باز هم معلوم نیست چه اتفاقی برای طرح بیفتد و اگر تصویب شد در نهایت چقدر از مطالباتِ واقعی کارگران را حل کند. 

سهرابی بیان کرد: نمایندگانی که در مورد پیشگیری از فساد در سازمان تأمین اجتماعی صحبت می‌کنند، گزارشی از پرونده‌های باز آنان در سازمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه بدهند و تنها به دادنِ شعار بسنده نکنند. 

این فعال کارگری گفت: ما در کنارِ نمایندگانی که صدای کارگران هستند می‌ایستیم و قاطعانه می‌گوییم کسانی که از موقعیت پارلمانیِ خود سوءاستفاده می‌کنند صلاحیت نشستن در مسند نمایندگیِ مردم را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز