خبرگزاری کار ایران

خودداری برخی کارکنان راه‌آهن از تخلیه خانه‌های سازمانی/ مدیران پیگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۷۷

جمعی از کارگران متقاضی منازل سازمانی شرکت راه آهن اعلام کردند طبق آئین نامه مسکن مصوب در شرکت راه آهن هر یک از کارگران و کارکنان ساکن در منازل سازمانی باید پس از سکونت چندین‌ساله ، منازل سازمانی خود را تخلیه کنند اما برخی از آنها از این اقدام سر باز می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران متقاضی منازل سازمانی شرکت راه آهن گفتند: طبق آئین نامه مسکن مصوب شرکت راه‌آهن که از آغاز تاکنون در حال اجراست، کارگران و کارکنان ساکن در منازل سازمانی می‌بایست بعد از اتمام دوران سکونتشان، منازل سازمانی را تخلیه کنند.

آن‌ها با بیان اینکه این افراد نباید به هر بهانه‌ای برای ماندن در منازل سازمانی بیش از مدت تعیین شده اقدام کنند، گفتند: جدا از برخی پرسنل شاغل که برخی ۱۰ تا ۱۵ سال در خانه‌های سازمانی سکونت دارند برخی همکاران بازنشسته نیز برخلاف رویه قانونی اقدام به ترک منازل سازمانی خود نمی‌کنند. بنابراین برای تخلیه خانه‌ها و جلوگیری از این رویه غلط و غیرقانونی و خلاف عرف، اخطاریه‌هایی از طرف شرکت راه آهن به این افراد داده شده و حتی برای برخی حکم قضایی صادر شده است اما برخی آن‌ها همچنان خانه‌ها را تخلیه نمی‌کنند.

طبق اظهارات یکی از کارگران، شرکت راه آهن در استانهای مختلف دارای واحدهای مسکونی سازمانی است. در این میان جدا از برخی کارگران شاغل و بازنشسته که حاضر به تخلیه واحد خود نیستند، تعدادی از این منازل تحویل برخی مدیران است که با نفوذی که دارند سالهاست در این منازل سکونت دارند و آنها را تخلیه نمی‌کنند.

به گفته او؛ یکی از دلایل بی‌توجهی این افراد برای تخلیه واحدهای سازمانی این است که شمار زیادی از آن‌ها فاقد مسکن هستند و در مقابل شماری دیگر علارغم اینکه خود مسکن دارند، به بهانه‌های مختلف با وقت‌کشی قصد دارند سالهای بیشتری را در این منازل زندگی کنند.

این کارگر با بیان اینکه به طور معمول بیشتر این منازل بالای ۶۰ تا ۷۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و فاقد امکانات زندگی است، افزود: در مقابل برخی واحدهای سازمانی به دلیل متروکه بودن کسی حاضر به سکونت در آن‌ها نمی‌شود.

وی گفت: شخص بازنشسته، کارگر و مسئولی که دیگر هیچ فعالیتی در شرکت راه آهن ندارد و کارش با شرکت تمام شده است، دیگر حق استفاده از منازل سازمانی را ندارد درحالیکه کارگران متقاضی مسکن کارگرانی هستند که در حال خدمات‌رسانی به شرکت بوده و دغدغه فکری تامین مسکن سبب کاهش راندمان کاری آن‌ها شده است.

این کارگر با بیان اینکه خواسته جمعی ما کارگران متقاضی مسکن از مدیریت راه آهن این است که ضمن سامان دادن به وضعیت واحدهای سازمانی ترتیبی اتخاذ کنند منازل سازمانی که تصرف شده‌اند هر چه زودتر تخلیه شده و به کارگران شاغل و متقاضی در نوبت مسکن واگذار شود، در پایان افزود: انتظار داریم شرکت راه آهن همانند سایر نهادهای دولتی برای تامین مسکن و خانه دار کردن کارگران و کارکنان تحت مسئولیت خود چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز