خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

ایجاد ۱۰۰هزار شغل خانگی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۷۴

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: در سال ۱۴۰۱ به هدفگذاری ایجاد ۱۰۰هزار فرصت شغلی رسیدیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز هدفگذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، در چهل‌وهشتمین‌جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در مورد اقدامات شاخص دولت در حوزه مشاغل خانگی گفت: این سومین جلسه در دولت سیزدهم است. در سال ۱۴۰۱ به هدفگذاری ایجاد ۱۰۰هزار فرصت شغلی رسیدیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز هدفگذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی داریم. 

وی گفت: تسهیلگری خوب در زمینه صدور مجوز مشاغل خانگی، سبب رشد ۲۰۰درصدی صدور مجوزها در سال گذشته شد. همچنین رشته‌های مشاغل خانگی به بیش از ۶۰۰ عدد رسید. 

وی ادامه داد: تعاونی تامین نیاز در بیست استان تشکیل شده و به دنبال ایجاد اتحادیه کشوری هستیم. یکی دیگر از اقدامات ما دادنِ «ای‌نماد» به دارندگان مجوزهای مشاغل خانگی است تا بتوانند کسب و کارهای فروش مجازی خود را تقویت کنند. 

وی گفت: سال گذشته با همکاری استانداران، شهرداران و وزارت کشور۵۱۲ نمایشگاه و بازار عرضه و فروش مشاغل خانگی در سراسر کشور ایجاد شد. 

کریمی بیرانوند گفت: هدفگذاری امسال این است که ۱۵ درصد از یک میلیون شغل ایجادی مربوط به مشاغل خانگی باشد. 

وی گفت: وزیر کار دستورالعمل نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زای کشور را ابلاغ کرده‌اند که یکی از این موارد مختص حوزه مشاغل خانگی است. دستگاه‌های عضو ستاد مشاغل خانگی در دولت سیزدهم نسبت به عملیاتی کردن اقدامات و برنامه‌های این حوزه فعالیت بسیار مناسبی داشته‌اند. 

معاون وزیر کار گفت: تا قبل از این به حوزه‌ی مشاغل خانگی کمتر توجه می‌شد اما الان ۱۰ درصد شغل ایجادی کشور به حوزه مشاغل خانگی اختصاص پیدا کرده است. 

وی تاکید کرد: از ساماندهی و رسمی شدنِ کار فروشنده‌های سیار برای حمایت از این قشر استقبال می‌کنیم. 

کریمی بیروانوند همچنین گفت: پیشنهادی از سوی امیر سیاح - رئیس مرکز ملی مطالعات، مطرح شده مبنی بر اینکه دیگر لزومی به مجوز مشاغل خانگی نباشد و صرفا لیستی از ممنوعیت‌ها اعلام شود. ما در وزارت کار با این پیشنهاد موافقیم البته باید روی آن بیشتر کار شود. رویکرد ما این است که کمترین مداخله را در مشاغل خانگی داشته باشیم. 

ایجاد بیش از ۸۶ هزار شغل خانگی در سال جاری

همچنین در این مراسم آزیتا همتیان، رئیس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم جهش و شکوفایی در حوزه مشاغل خانگی اتفاق افتاده است. تا پایان ۷ ماهه سال‌جاری بیش از ۸۶ هزار شغل خانگی در کشور ایجاد شده است. 

وی افزود: بیشترین آمار در حوزه‌ی مشاغل خانگی مربوط به اشتغال زنان است. سال گذشته بیش از ۷۲ هزار مجوز کسب و کار و اشتغال خانگی برای زنان صادر شده است. می‌توان گفت که تنها متولی در حوزه‌ی اشتغال زنان هستیم که به طور خاص و ویژه در این حوزه فعالیت می‌کنیم. 

رئیس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی افزود: ۸۰درصد تسهیلات مشاغل خانگی به زنان اختصاص یافته است. بیش از ۳۴هزار نفر در سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: سال قبل بیش از ۱۰۳ هزار شغل خانگی ایجاد شد که از این تعداد ۷۵درصد به اشتغال زنان تعلق داشته است. 

همتیان گفت: بانک رفاه و توسعه تعاون بیشترین تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کرده‌اند. از ۴هزار تسهیلاتِ تخصیص داده شده حدود ۲هزار و ششصد میلیارد تومان جذب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز