خبرگزاری کار ایران

تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای آرام کردن کارگران خودروسازی‌ها پس از مجروحیت پنج کارگر/ وعده می‌دهیم وضع بهتر شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۹۵

پنج کارگر عضو اتحادیه کارگری خودروسازی آمریکا «UAW» در حادثه‌ای مشکوک در میشیگان به شدت مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه ایندی‌پندنت آمریکا، پنج کارگر عضو اتحادیه کارگری خودروسازان آمریکا «UAW» در زد و خوردهای مشکوک در میشیگان به شدت مجروح شدند.

این حادثه واکنش‌های اجتماعی و افکار عمومی را در پی داشته و باعث شد جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) با لباس کار و بلندگو در میان کارگران معترض جنرال موتورز شرکت کرده و به سخنرانی برای آرام کردن آنان بپردازد.

در روز تجمع؛ هنگامی که یک وسیله نقلیه از میان جمعیتی از کارگران خودروساز معترض در میشیگان عبور می‌کرد به شکل مشکوکی پنج کارگر معترض را عامدانه به زیر گرفت. معترضان خودرو را متعلق به شرکت جنرال موتورز دانستند.

به گفته اداره پلیس مترو شهر جِنِسی، این حادثه حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر روز سه‌شنبه رخ داد و حال دو نفر از مصدومان به حدی بد است که هنوز در بیمارستان هستند.

استیو داوز، رئیس بخش میشیگان اتحادیه کارگری، به روزنامه ایندی‌پندنت گفت: پیام ما این است که این کار لازم نبود. این افراد معترضی که اینجا هستند، همه عضو تشکل‌های قانونی هستند و اعتراضشان نیز قانونی و تظاهرات ما نیز مسالمت‌آمیز بوده است.

وی افزود: این مشکل و حادثه برای آمریکا بسیار جدی است و ما پیگیر حقوقی این موضوع هستیم.

مقامات هنوز در حال جستجو برای یافتن فرد مسئول حادثه هستند که وسیله نقلیه تیره رنگ خود را ناگهان به جمعیت کوبیده است.

کارگران خارج از مرکز پردازش جنرال موتورز پس از این حادثه از ۳۸ حوزه مختلف خارج شده و به اعتصاب پیوستند. از زمان اعتصاب اتحادیه UAW علیه کرایسلر، فورد و جنرال موتورز به عنوان غول‌های خودروسازی‌های آمریکا، این چهارمین هفته‌ای است که کارگران به اعتراض برمی‌خیزند و با واکنش‌های منفی دولت‌مردان، پلیس و شرکت مواجه می‌شوند.

جک کرولی، سخنگوی شرکت جنرال موتورز، به خبرگزاری ABC آمریکا گفت: مدیران کارخانه از نزدیک با مقامات محلی برای تحقیق و درک آنچه اتفاق افتاده، همکاری می‌کند.

جو بایدن که برای نشان دادن حمایت از اعتصاب‌کنندگان در میشیگان با کارگران دیدار کرده و خود را با لباس اتحادیه و لباس کار در صف نیروهای کار جلوه داده است، به کارگران خطاب کرده است: واقعیت موضوع این است که شما بچه‌های خودروساز، صنعت خودروی آمریکا را در بحران عظیم مالی سال ۲۰۰۸ نجات دادید. شما خیلی تسلیم شدید و تحمل کردید و شرکت‌ها در بحران و مشکل غرق بودند، اما اکنون آن‌ها به طرز باورنکردنی خوب عمل می‌کنند. "و حدس بزنید چه می‌خواهم بگویم؟ در واقع شما نیز باید فوق العاده خوب عمل کنید!

بایدن گفته است: کارگران باید «به قانون پایبند باشند» زیرا «شایسته افزایش قابل توجه حقوق و مزایای دیگر» و «بازگرداندن آنچه [آنها] از دست داده‌اند» در طول بحران مالی، جنگ و کرونا هستند.

او با دادن وعده‌هایی تاکید کرده است: ما وعده می‌دهیم وضع بهتر شود و شما قبلا برای شرکت‌ها جبران کردید و اکنون شرکت باید برای شما جبران کند.

همانطور که روزنامه ایندیپندنت گزارش داده است، معترضان در سراسر کشور سال گذشته نیز با انبوهی از حملات وسایل نقلیه ناشناس، به ویژه آن‌هایی که از عدالت نژادی پس از قتل جورج فلوید حمایت می‌کنند، مواجه شده‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل مجله USA Today، تنها در تابستان ۲۰۲۰، بین ماه‌های می‌و ژوئیه، حمله خودرویی به اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر کشور رخ داد، از آلبوکرکی تا ویسالیا، کالیفرنیا، تا مینیاپولیس، ۳۵ نفر در این حملات آسیب دیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز