خبرگزاری کار ایران

جوابیه سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به پاسخ مدیران «سمیکو»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۶۲

سهامداران شرکت سمیکو اعلام کردند: معضل امروز خودروسازی حضور و نفوذ اصحاب قدرت در مجلس و دولت است و لیست بسیاری در خصوص تخلفات آن‌ها وجود دارد که جا دارد نهادهای نظارتی ورود کنند.

به گزارش ایلنا، سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا (سمیکو) در پاسخ به جوابیه این شرکت به گزارش ایلنا که با عنوان «پاسخ شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به یک خبر/ شفافیت کاملِ عملکرد مالی» منتشر شده است، جوابیه‌ای صادر کرد. متن این جوابیه سهامداران شاغل و بازنشسته به پاسخ شرکت فوق الذکر به این شرح است: 

احتراما ضمن تشکر از انعکاس خبرهای کارگری که درحقیقت جزء وظایف ذاتی و رسانه‌ای آن خبرگزاری (ایلنا) است، خواهشمند است پیرو انتشار جوابیه مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا با کد خبر۱۳۹۲۵۴۶ به تاریخ ۱۴۰۲/۶/۸ پاسخ را که در دو قسمت تهیه شده جهت روشن شدن افکار سهامداران و دستگاههای نظارتی به درج کامل این جوابیه به شکل مقتضی اقدام فرمایید: 

۱- در روز چهارم شهریور حدود یکصد نفر از سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا  (امضای استشهاد تهیه شده با حضور فرمانده پاسگاه باغ فیض موجود است) جهت دریافت پاسخ مطالبات مطرح شده در مجمع عمومی عادی  ۲۷ تیرماه  ۱۴۰۲ با مهلت زمانی در مشروح مذاکرات، تکلیف شده به هیئت مدیره (فیلم چهارساعته مجمع و صورتجلسه مشروح مذاکرات، جهت اثبات موارد در دسترس است) و اعتراض به جوابیه مشاور باصطلاح حقوقی شرکت، در محل دفتر این شرکت واقع در بزرگراه ستاری حاضر شدند. با توجه به تعداد نفرات حاضر، درخواست شد تا یکی از اعضای هیئت مدیره جهت پاسخگویی حاضر شود که با بی‌توجهی، بی‌اعتنایی وعدم پاسخگویی مواجه شدیم و این مهم به‌علت توهین به نمایندگان بخش زیادی از سهامداران، موجب اعتراض همراه با شعارفسادهای پشت پرده شد. 

قطعا در این مطالبه به‌حق، اگر نیت به تجمع بود از ابتدا بنر و پلاکاردهای مرتبط می‌بایست مشاهده می‌شد. (فیلم دوربین‌های مداربسته این شرکت موجود است). 

۲- در صورت موافقت وزارت کشور با برگزاری تجمعات درخواستی در ۲۷ شهریور ماه مقابل سازمان گسترش صنایع و در روزهای آینده در مقابل درب شرکت اصلی سایپا در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص، حتماً آقایان شاهد تعداد واقعی‌تر نفرات معترض و نحوه اقدام سهامداران به عملکرد خود به شکل مناسب خواهند بود. 

۳- جهت استحضار اهم مطالبات سهامداران بر اساس مهلت زمانی قید شده در مشروح مذاکرات مجمع عمومی عادی سالیانه، به شرح ذیل اعلام شود: 

الف) مطالبه اسناد و مدارک زمین خریداری شده در منطقه احمدکلا بین بابل و بابلسر که طبق فیلم مجمع ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲  بنابر اظهار آقای سهیل نژاد (مدیرعامل انتصابی شرکت)، صرفاً فقط کارشناسی قیمت زمین انجام شده و مقرر شد بعد از برگزاری مجمع، مدارک و اسناد، گزارش توجیهی، مجوز تغییر و ساخت، جهت بررسی به نمایندگان سهامداران حقیقی و کمیته اقتصادی گروه سایپا ارائه شود. این درحالی است که نه تنها تا به امروز ۹ شهریور هیچ سندی ارائه نشده بلکه زمین مذکور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خریداری شده و در حال فروش به صورت نقد و اقساط است. 

ب) برخلاف ماده ۱۰۲ لایحه اصلاحی قانون تجارت و ماده ۲۱ اساسنامه شرکت سمیکو، وکالت یا نمایندگی اخذ شده بیش از ۱۱۰۰ نفر از بازنشستگان و ۸۰۰ نفر از سهامداران شاغل در سطح گروه سایپا، (به تعداد حدود یک میلیارد و پانصد میلیون سهم)، جهت حضور نمایندگان در مجمع ثبت نشده است. این رقم حدود ۱۳ درصد کل سهام سمیکو بوده که در تصمیمات مجامع بسیار موثر است. 

ج) برخلاف بخشی از جوابیه شرکت در خصوص اقدامات مربوط به سود و افزایش سرمایه، بدون توجه به مطالبات سهامداران مبنی بر انتقال و تجمیع سود شرکت اصلی و زیر مجموعه (حدود ۴۸۰ میلیارد تومان سود برای افزایش سرمایه ۴۴ درصدی از سود انباشته در سال جاری)، انجام نشد. این در حالی است که چندین نامه شماره شده در دبیرخانه سایپا و سمیکو بدین منظور ثبت شده و این پول حداقل یکسال دیگر بلاتکلیف خواهد بود و حتی دریغ از یک پاسخ! 

د) اعتراض به نامه رسمی مشاور باصطلاح حقوقی سمیکو مبنی بر ممنوعیت «توکیل به‌غیر» در وکالت سهامداران (این مورد در حالی در روز سه شنبه از سوی آن شرکت ملغی شد که از موارد درخواستی سهامداران در روز شنبه بود) 

ذکر چند نکته ضروری است که یادآوری شود: 

۱- سهامداران و نمایندگان معترض به وضعیت فعلی سمیکو از جمیع جهات تعدادشان ۳۰ نفر نیست، بلکه این نفرات حداقل ۳۰ درصد از سهامداران سمیکو هستند (وکالت‌های ثبت شده و مهندسی شده جهت ثبت نشدن) و بعد از «وساپا» به‌عنوان سهامدار عمده محسوب شده و اگر نباشد فشارهای سازمانی، تهدید کارکنان شاغل برای موقعیت شغلی و معیشتی، این عدد به‌طور حتم از سهامدار حقوقی بیشتر خواهد بود. 

۲- در خصوص بخش دوم جوابیه شرکت مذکور، بیش از ۵۰۰ صفحه گزارش همراه با اسناد مربوطه سال‌های مختلف وجود دارد و خلاصه آن برای خوانندگان محترم این خبرگزاری ارسال و در صورت تمایل امکان ارسال موارد و مطالب ۱۶ سال گذشته نیز با انتصاب‌های سیاسی و روابط ناسالم وخلاف محرز قانون تجارت، اساسنامه شرکت و اصول حاکمیتی نیز وجود دارد. 

۳- معضل امروز خودروسازی حضور و نفوذ اصحاب قدرت در مجلس و دولت است و لیست بسیاری در خصوص تخلفات آن‌ها وجود دارد که جا دارد نهادهای نظارتی ورود کنند. 

شروع این امر اتفاق خوبی است برای افشای مافیای قدرت!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز